فارغ از حاشیه سازی ها، این جشنواره با استقبال گسترده مردم روبرو شد به طوری که می شد به خوبی در زمان اجرای این نمایش ها رضایت و لبخند را در چهره مردم مشاهده کرد.
کد خبر: ۵۵۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۷ 28 January 2018

 

به گزارش تابناک قم، فرهنگ و فرهنگ سازی موضوعی که همیشه نقل محافل و مجالس است اما کمتر پیش می آید که اقدامی مناسب و تاثیرگذار در این زمینه صورت بگیرد.

درست در مقابل آن زمانی که اقدام مناسب و قابل قبولی صورت می گیرد تخریب ها و سنگ اندازی های مختلفی صورت می گیرد که اصل کار را تحت الشعاع قرار می دهد.

نمونه این کار را می توان در جشنواره "شهر خوب شهروند خوب " به خوبی مشاهده کرد ، این جشنواره در حالی بعد از یک ماه فعالیت در خود چند روزی است که به کار خود پایان داده اما با این حال عده ای که تا دیروز علیه مدیران استان سنگ اندازی می کردند و خواستار عزل برخی از مدیران بودند امروز نوک حمله انتقاد خود را به سمت شهرداری گرفته اند تا از این مسیر برای خود متاعی کسب کنند.

فارغ از این حاشیه سازی ها این جشنواره با استقبال گسترده مردم روبرو شد به طوری می شد به خوبی در زمان اجرای این نمایش ها رضایت و لبخند را در چهره های مردم مشاهده کرد.

از سوی دیگر مسئولان نیز با اجرای این نمایش های خیابانی موافق بوده و بر ضرورت افزایش این اقدامات فرهنگی تاکید کردند.

آیت الله حسینی بوشهری: از تجربیات کلان شهرهای دیگر نیز بهره‌گیری کنید

عضو خبرگان رهبری در دیدار دست اندرکاران "جشنواره شهر خوب شهروند خوب" بیان داشت تخصص و کارایی هر مجموعه در هر زمینه‌ای بیشتر است، باید در همان زمینه ورود و فعالیت کند، هزینه‌های زیادی برای اقدامات فرهنگی می‌شود و باید نتایج بهتری را شاهد باشیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تأکید کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم فعالیت‌های خوبی انجام داده و به‌ویژه پس از دیدار مردم انقلابی قم در 19دی با رهبر معظم انقلاب، در زمینه منتشر کردن بیانات ایشان در قالب بنر در سطح شهر، فعالیت خوبی را شاهد هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود افزود: از تجربیات کلان شهرهای دیگر نیز بهره‌گیری کنید و هم‌افزایی در بهبود کار داشته باشید، اگر روی آحاد جامعه کار کنیم نتایج خیلی بهتر خواهد بود، جشنواره نمایشی شما هم اقدام چهره به چهره برای به سامان رساندن فرهنگ عمومی است که مجموعه قشر رانندگان وسایل نقلیه مختلف را شامل می‌شود، نکته دیگر این است که این نمایش باید با آداب و رفتار به‌خصوص خود باشد.

معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تمامی اقدامات باید مطالعه شده باشد تا ناخواسته نتیجه عکس نداشته باشد، بخش عمده وقت خود را صرف برنامه‌ریزی درست کرده و آن را چکش کاری کنید، اجازه دهید بی‌رحمانه اقدامات شما را نقد کنند و با شور، شعور، عقل و منتطق وارد کار شوید تا کار شما از پختگی لازم برخوردار باشد.

وی در ادامه اظهار داشت: ادغام و استحکام برنامه ریزی‌ها را بیشتر مورد توجه قرار دهید، در بخش دیگر مردم را با ادبیات مختلفی که آرام‌بخش باشد، آشنا کنید که در این شرایط، مردم به‌سراغ شما می‌آیند، در واقع باید عطشی در دل مردم ایجاد کنید که اگر مشکلی در محله و شهر پیدا کردند، نسخه‌ای که شما ارائه داده‌اید برای حل مشکلات خود بپیچند، همچنین باید خیرخواهی خود را در تمامی تعبیرات به جامعه منتقل کنید.

درخواست استاندار براي تداوم برنامه هاي مرتبط با تقويت فرهنگ شهروندي

استاندار قم در حاشیه بازدید از جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب"با بيان اينكه استفاده از ظرفيت هنر براي فرهنگ سازي تاثيرگذاري بيشتري نسبت به روش هاي فرمايشي دارد گفت: برگزاري جشنواره هاي خياباني در اين راستا نقش موثري ايفا مي كند.

وی جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب" را اقدامی مطلوب در این زمینه دانست و تأکید کرد: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم این حرکت را برای یک مقطع زمانی کوتاه نباید انجام دهد، چون به‌تدریج از یاد می‌رود و به فراموشی سپرده می‌شود.

صادقی ادامه داد: این اقدامات و فرهنگ‌سازی‌ها باید در مقاطع زمانی خاص، پیوستگی خاطراتی و ذهنی خود را حفظ کند تا از طریق تداوم دیدن و یادگیری، این حرکت نهادینه و به یک اخلاق اجتماعی خوب تبدیل شود.

وی با تقدیر از رئیس سازمان فرهنگی ورزشی قم در بهره‌گیری از روش‌های جدید و ابتکاری در حل معضلات شهری قم، گفت: این موضوع باید مقداری بومی‌سازی شود و در موضوعات مختلف گسترش یابد.

تأکید معاون استاندار قم بر مشارکت شهروندان در کاهش معضلات ترافیکی و آلودگی هوا

معاون امور عمرانی استانداری قم در حاشیه بازدید از جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب"، بر نقش و مشارکت شهروندان در کاهش معضلات ترافیکی و آلودگی هوا تأکید کرد.محسن بهشتی در حاشیه بازدید.

وی با اشاره به حرکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم در اجرای جشنواره نمایشی "شهر خوب شهروند خوب"، گفت: این اقدام شهرداری قم می‌تواند آغاز یک حرکت خوب در این راستا باشد که در شهروندان و مسئولان حساسیت ایجاد می‌کند، اما حتما باید استمرار داشته باشد تا به اهداف تعیین شده برسیم.

بهشتی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در این زمینه بدون شک به زیرساخت‌هایی هم نیاز دارد، مثلا باید فضایی برای حرکت دوچرخه در سطح شهر درنظر بگیریم تا مردم بتوانند در فضایی امن از این امکانات استفاده کنند.

در این میان به نظر می آید دلیل هجمه های اخیر برخی افراد خاص نه از سر دلسوزی بلکه تنها برای منافعی است که احساس می کنند با گماردن فرد مورد نظرشان در شهرداری قم به آن خواهند رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار