رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از امکان‌سنجی 81 طرح برای سرمایه‌گذاری‌های جدید در این استان خبر داد و گفت: سهم استان اردبیل از توسعه صنعتی در کشور کمتر از 0.2 درصد است که این رقم پایین باید بهبود یابد.
کد خبر: ۵۵۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۳ 01 July 2015

سید حامد عاملی همزمان با روز صنعت و معدن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اهمیت بخش صنعت به ویژه نقش آن در تولید ناخالص ملی و پایداری توسعه همه‌جانبه یک نقش برجسته و بی‌بدیل است، به طوری که بی‌توجهی به این بخش می‌تواند آسیب‌های جدی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در غلبه بر معضل بیکاری و فقر در جامعه می‌توانیم از ظرفیت توسعه صنعتی به عنوان مؤلفه اصلی در رشد اقتصادی استفاده کنیم، گفت: اگر می‌خواهیم به اقتصاد سالم و توانمند دسترسی پیدا کنیم، راهی جز صنعتی شدن کشورمان نداریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل یادآور شد: امروز در بسیاری از کشورها هدف‌گذاری اصلی در مسیر توسعه و پیشرفت توجه و بها دادن به توسعه صنعتی است که قطعاً می‌تواند به افزایش قدرت جهانی و بین‌المللی بیش از بیش کمک کند.

عاملی بیان کرد: هر کشوری که در بخش صنعت و تولیدات آن سهم بیشتری داشته باشد، قطعاً می‌تواند در زمره دولت‌های جهانی قرار گیرد، به طوری که امروز صنعتی شدن دیگر یک گزینه انتخابی و اختیاری نیست بلکه ضرورتی است که همه کشورها سعی‌شان بر تقویت فعالیت‌های این حوزه است.

این مسئول با بیان اینکه سهم استان اردبیل از توسعه صنعتی یک سهم ناچیزی است، ادامه داد: تنها 0.2 درصد سهم توسعه صنعتی کشور متعلق به استان اردبیل است، در حالی که با توجه به توانمندی‌هایی که در این استان وجود دارد به سهولت می‌توانیم این رقم را افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 81 طرح صنعتی استان اردبیل در مرحله مطالعات امکان‌سنجی قرار گرفته، به طوری که همه این طرح‌ها با ظرفیت‌های خوب برای جذب سرمایه‌گذاران و حضور فعال آنها بسترسازی شده است.

عاملی بازار را در تولید و رونق صنعت نقش‌آفرین حقیقی اعلام کرد و افزود: اگر بتوانیم در حوزه تولید محصولات صنعتی بر مبنای مزیت‌های رقابت‌پذیری، کیفیت‌بخشی، استانداردسازی و مهیا کردن زمینه و بستری برای تقویت صادرات بدون مانع خاص حرکت کنیم، موفق خواهیم بود به طوری که در این حوزه به سهولت می‌توانیم موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را برطرف کنیم.

وی عنوان کرد: باید در تولید محصولات صنعتی با یک برند‌سازی و بسته‌بندی مناسب و کیفی ‌کردن تولید به سمت صادرات برویم که در این بازار رقابت جهانی قطعاً بها دادن به این حوزه‌ها می‌تواند موفقیت‌هایی را به دنبال داشته باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان گفت: ما از 81 طرح امکان‌سنجی شده صنعتی تعدادی از طرح‌ها را شاهد هستیم که مربوط به صنایع بسته‌بندی و روزآمد کردن فعالیت‌ها در این حوزه است که قطعا نتایج مطلوبی را نیز به همراه خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار