مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: از 13 دی‌ماه تاکنون، 361 تن برنج به ارزش 19 میلیارد و 223 میلیون تومان از شالیکاران مازندران و گیلان خریداری شد.
کد خبر: ۵۵۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 29 January 2018

به گزارش تابناک : سیدمحمد جعفری اظهار کرد: از 13 دی‌ماه سال‌جاری زمان آغاز خرید توافقی برنج در استان‌های شمالی تاکنون، 361 تن برنج به ارزش 19 میلیارد و 223 میلیون تومان از شالیکاران مازندران و گیلان خریداری شد.

وی افزود: از این میزان خرید، 354 تن برنج مربوط به اقلام پرمحصول ندا، نعمت و شیرودی در مراکز خرید مازندران شهرستان‌های نکا و بابل و 7 تن برنج صدری هاشمی نیز مربوط به مراکز خرید استان گیلان شهرستانهای رشت و رودسر است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور گفت: نرخ خرید توافقی برنج بر اساس 8 درصد شکستگی اقلام ندا و نعمت به ازای هر کیلوگرم مبلغ 4 هزار و 850 تومان، شیرودی 5 هزار و 450 تومان و صدری هاشمی 9 هزار و 100 تومان، نرخ‌گذاری شده است.

جعفری متذکر شد: حداکثر شکستگی قابل قبول برای خرید توافقی برنج 15 درصد است و می‌بایست تولید داخل و محصول فصل زراعی امسال باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ رقم‌های بومی صدری و هاشمی فقط از کشاورزان گیلان و رقم‌های پر محصول شیرودی، ندا و نعمت نیز فقط از کشاورزان مازندران که دارای معرفی‌نامه از سازمان جهاد کشاورزی باشند، خریداری می‌شود. 

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور در پایان هدف از خرید توافقی برنج را خارج کردن بازار برنج داخلی از رکود، حمایت از شالیکاران و تأمین بخشی از ذخایر راهبردی برنج اعلام و اذعان کرد: شالیکاران گیلان و مازندران تا 15 بهمن فرصت دارند برنج‌هایشان را به مراکز خرید توافقی برنج این شرکت تحویل دهند.

 
 
 
منبع : بلاغ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار