مدیرعامل شرکت گاز مازندران از مصرف 28 میلیون مترمکعب گاز در سرمای اخیر در استان خبر داد و گفت: فشار گاز ورودی به مازندران مناسب است و نگرانی در این مورد وجود ندارد.
کد خبر: ۵۵۹۲۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹ 30 January 2018

به گزارش تابناک : جعفر احمدپور با بیان اینکه مشکل افت فشار گاز در مازندران وجود ندارد، اظهار کرد: هیچ گزارشی مبنی بر قطعی یا افت فشار گاز در هیچ شهری از استان نداشتیم و هر لحظه در حال رصد وضعیت هستیم.


وی با اشاره به اینکه نگران افزایش روند مصرف گاز در سرمای چند روز اخیر نیستیم، گفت: فشار گاز ورودی به مازندران مناسب است و نگرانی در این مورد وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه مازندران دارای یک میلیون و 292 هزار مشترک گاز و شهرستان آمل 130 هزار مشترک گاز است، تصریح کرد: در هفت بهمن ماه میزان مصرف گاز در استان مازندران به 26 میلیون و 500 هزار مترمکعب و در روز هشتم نیز این آمار به 28 میلیون مترمکعب رسید که باید از طریق شهروندان مدیریت شود گرچه با رسیدن فصل سرما انتظار چنین مصرفی را داشتیم.


این مسئول ادامه داد: از مجموع 2 هزار و 921 روستای مازندران، یک‌هزار و 942 روستا از نعمت گاز بهره‌مند هستند و بقیه در دست اقدام است، همچنین لحظه به لحظه ورود گاز به روستاها چک می‌شود تا مشکلی در این مورد وجود نداشته باشد.


احمدپور درباره بهینه کردن مصرف گاز توسط مردم اظهار کرد: استفاده از لوازم گازسوز استاندارد با رده بالای انرژی، رعایت دمای رفاه بین ۲۱ تا ۱۸ درجه سلسیوس، استفاده از لباس مناسب زمستانی، عایق‌کاری محفظه و لوله‌های حامل آب گرم مصرفی، استفاده از سیستم هوشمند در موتورخانه‌های ادارات و سرویس و نگهداری به موقع این تجهیزات مانند هواگیری و رسوب‌زدایی به موقع رادیاتورهای شوفاژ و دوده‌زدایی از لوله‌ها و کوره‌ها می‌تواند به مقدار زیادی در مصرف این انرژی پاک سودمند واقع شود.


وی با تاکید بر اینکه مردم بدنه دودکش متصل به وسیله گازسوز را بررسی و از باز بودن مسیر دودکش اطمینان پیدا کنند، یادآور شد: مسدود بودن مسیر دودکش علاوه بر این که باعث مسمومیت و گازگرفتگی می‌شود، ممکن است خسارت مالی زیادی را هم به همراه داشته باشد.


مدیرعامل شرکت گاز مازندران در پایان با اشاره به اینکه استفاده از وسایل گرمایشی که دارای ترموکوبل (دستگاه قطع کننده گاز) است باید مورد توجه بیش از پیش شهروندان قرار گیرد تا از نشت گاز جلوگیری شود، گفت: شهروندان برای جلوگیری و یا کاهش خطرات ناشی از گاز گرفتگی از تبدیل وسایل گرمایشی نفت سوز به گازسوز، نصب آبگرمکن در رختکن ساختمان‌های دارای کمتر از 65 مترمربع مساحت و همچنین قراردادن لوله بخاری در ظرف آب، جدا خودداری کنند.

 

 

 

منبع : بلاغ 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار