امام جمعه اقلید از کم‌رنگ شدن و عدم توجه کافی به تاریخ انقلاب اسلامی، خیانت‌های خاندان کثیف پهلوی، جنایت‌های آمریکا و صهیونیسم و ... در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها انتقاد و بر لزوم تلاش برای جبران آن تأکید کرد.
کد خبر: ۵۶۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 02 February 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر آ گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به فراز و نشیب‌هایی که تاکنون پشت سر گذاشته‌ایم ازجمله مخالفت برای عدم پیروزی انقلاب، ترورها، غائله‌هایی چون خلق کرد، خلق مسلمان، دمکرات، منافقین، ترکمن و...، بمب‌گذاری‌ها، جنگ تحمیلی، تحریم‌های ظالمانه اقتصادی و ... اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی (ره) با سرانگشت تدبیر تمام این موارد را مدیریت و با تثبیت انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی تشکیل داده و پایه‌های اساسی آن را محکم کردند.

وی از اتفاقات و وقایع زمان انقلاب و توطئه‌هایی که برای جلوگیری از پیروزی این انقلاب صورت گرفت، سخن گفت و عنوان کرد: با تمام حوادث و اتفاقاتی که رقم خورد، به لطف خداوند و همراهی مردم و رهبری امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

امام جمعه اقلید با بیان اینکه جشن پیروزی انقلاب اسلامی، حق مسلم ما است، بر لزوم تشریح و تحلیل انقلاب اسلامی برای نسل جوان تأکید کرد و گفت: متأسفانه تاریخ انقلاب اسلامی، خیانت خاندان کثیف پهلوی، جنایت‌های آمریکا و صهیونیسم و ... در کتاب‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها بسیار کم‌رنگ است که باید در جبران آن کوشید.

خطیب جمعه اقلید تصریح کرد: نباید به‌سادگی از تاریخ انقلاب اسلامی، شعارش، حضور مردم در صحنه‌ها، رهبری‌های امام (ره)، نقش رهبری در حوادث مختلف و... گذشت.

طالبی در بخش دیگر سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای و فرمایش مقام معظم رهبری در ابتدای مذاکرات که فرمودند «می‌خواهید مذاکره و گفت‌وگو کنید، من حرفی ندارم اما بدانید من به این مذاکره خوش‌بین نیستم چراکه آمریکایی‌ها بدعهد و دروغ‌گو بوده و تنها به دنبال منافع خود و حفظ موقعیت اسرائیل غاصب هستند» اشاره کرد و گفت: چهار سال دولت ما تمام هم‌وغم خود را صرف این مذاکره و گفت‌وگو کرد و امتیازات بسیاری ازجمله جمع‌آوری سانتریفیوژها، بتن کردن قلب آب سنگین اراک و...را هزینه کرد.

وی ادامه داد: در مقابل این امتیازاتی که ایران داده است، دولت کنونی آمریکای بدعهد باوجوداینکه نماینده‌اش برجام را امضا کرده است و شورای امنیت سازمان ملل، آژانس حکام، نماینده اتحادیه اروپا، دولت وقت آمریکا و... آن را پذیرفته‌اند، می‌گوید برجام را قبول ندارم و از آن خارج می‌شوم یا اینکه باید متن و بندهای آن دوباره مورد بررسی قرار گیرد و... .

امام جمعه اقلید عنوان داشت: ای کاش از روز نخست بدون پیش‌شرط مذاکره می‌کردیم و این همه امتیاز به آن‌ها نمی‌دادیم تا آن‌ها مجبور به پذیرفتن شرایط ما می‌شدند.

طالبی در پایان سخنان خود به مشکلات ناشی از واگذاری مجتمع گوشت اقلید برای مردم شهرستان و نیز کارگران این واحد اشاره کرد و بر لزوم تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر این مجتمع توسط سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد.

وی همچنین به مسدود بودن جاده اقلید یاسوج اشاره و با بیان اینکه در سطح کشور جاده‌های بسیاری مشابه این جاده وجود دارد که عبور و مرور در آن‌ها به صورت عادی انجام می‌شود، مساعدت اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس برای رفع مشکلات این جاده و بازگشایی آن را خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار