نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس بابیان اینکه دستگاه‌های دولتی، ارائه‌دهنده خدمات به مردم باید تابع قانون باشند، گفت: برخی دستگاه‌ها سرانه خدماتی خود را به شهرداری‌ها پرداخت نکرده‌اند.
کد خبر: ۵۶۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 03 February 2018

به گزارش تابناک یزد، از میبد، کمال دهقانی فیروزآبادی شامگاه جمعه در جمع شهرداران و اعضای شورای شهرستان میبد ضمن گرامیداشت و تبریک ایام دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه بابیان اینکه شهرداری‌ها برای ارائه خدمات باید کسب درآمد کنند، گفت: بخشی از این درآمد از ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزود تأمین خواهد شد که متأسفانه کفاف هزینه‌های شهرداری را نمی‌دهد.

وی افزود: شهرداری‌ها موظف به ارائه خدماتی از قبیل ایجاد پارکینگ و فضای سبز و جمع‌آوری زباله و متکفل حمل‌ونقل عمومی هستند که برخی هزینه‌های دریافتی از صدور پروانه‌ها به این امر اختصاص پیدا می‌کند.

بنا به گزارش خبرگزاری فارس، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه مسئله عوارض مالیات نوسازی تاکنون چندین مرتبه در مجلس شورای اسلامی موردبحث قرارگرفته است که باید اصلاح شود، عنوان کرد: عوارض نوسازی برای مدیریت شهری امری ضروری است.

دهقانی تصریح کرد: مجلس به دنبال اصلاح عوارض است و برخی دستگاه‌های اجرایی که درزمینهٔ ساخت و سازو ارائه خدمات فعالیت دارند طبق قانون باید بخش از اراضی خود را به‌عنوان سرانه‌های خدمات در اختیار شهرداری قرار دهند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه برخی دستگاه‌ها سرانه خدماتی خود را به شهرداری‌ها پرداخت نکرده‌اند، گفت: این حق مسلم شهرداری‌ها است و این حق باید احصا شود.

وی بابیان اینکه برخی دستگاه‌های دولتی که آن‌ها نیز خدماتی به مردم ارائه می‌دهند نیز باید تابع قانون باشند، افزود: نمایندگان مردم در مجلس در این امر ورود خواهند کرد چراکه حسن اجرای قوانین و نظارت بر اجرای قوانین یکی از وظایف ذاتی نمایندگان مجلس جهت احقاق حقوق مردم است.

دهقانی در پایان تأکید کرد: باید کارگروهی تشکیل شود و اگر در طول این چند سال سهم شهرداری توسط دستگاه‌های دیگر پرداخت‌نشده، پرداخت تا شهرداری بتواند در ارائه خدمات بهتر به مردم بیشتر تلاش کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار