فرماندار ایلام ؛
فرماندار ایلام گفت: یک هزار و 80 میلیارد ریال در راستای اشتغال فراگیر در روستاها و جامعه عشایری به استان ایلام اختصاص پیدا کرده که از این میزان 290 میلیارد ریال سهم شهرستان ایلام است.
کد خبر: ۵۶۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰ 04 February 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ معروف بسطامی در نشست کارگروه اشتغال شهرستان ایلام اظهار کرد: تاکنون 365 طرح در سامانه کارا ثبت شده است که از این تعداد 260 طرح در بخش خدمات، 60 طرح در بخش صنعت و 44 طرح نیز در بخش خدمات برای بهره مندی از تسهیلات ویژه اشتغال ثبت شده است.

وی افزود: این تسهیلات با نرخ سود میانگین 6 درصد پرداخت می شود و دوره تنفس تسهیلات یکسال پس از بهره برداری از طرح و دوره بازپرداخت تسهیلات حداکثر 6 سال است.

بسطامی یادآور شد: رسته های اولویت دار در برنامه توسعه اشتغال روستایی و عشایری استان ایلام در سه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات است و پرداخت تسهیلات به متقاضان با توجه به رسته های فعالیت و سرانه اشتغال و تولید آنها صورت خواهد گرفت.

فرماندار ایلام با تاکید بر لزوم توجه ویژه به بحث اشتغال و رفع مشکل بیکاری بعنوان اصلی ترین معضل شهرستان اظهار کرد: اولویت اصلی حل مشکل اشتغال است و اگر بتوانیم این مشکل را حل کنیم، بطور قطع سایر معضلات شهرستان نیز خود به خود حل خواهد شد.

بسطامی گفت: اعضای کارگروه باید با ارائه راهکارهای عملی در خصوص اشتغال و سرمایه گذاری و پیشنهادات اصولی در بازه زمانی مشخص ارائه دهند.

وی تاکید کرد: برگزاری جلسات کارگروه باید خروجی مفید و تاثیرگذاری بر بخش اشتغال داشته باشد زیرا مبحث اشتغال یکی از دغدغه مهم مسولان نظام و باید محقق شود و این امر با پیگیری ویژه مصوبات و ارئه راهکارها در زمینه حفظ و توسعه اشتغال و برنامه ریزی برای رفع موانع و مشکلات مسیر تولید از سوی دستگاه های اجرایی صورت گیرد.

بسطامی با بیان اینکه این دستورالعمل ها دارای ویژگی های مختلفی در جهت حمایت از تولید و اشتغال با نرخ سود کم است، گفت: با برگزاری این جلسات روند اجرایی سرمایه مردم جهت دسترسی به تسهیلات اشتغالزایی تسهیل شود و همه دستگاها، بنگاه ها و بانک ها در راستای تداوم این طرح حضور فعال داشته تا در یک بازه زمانی مناسب توسعه کار آفرینی و اشتغال در سطح شهرستان صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات 48 درصد، صنعت 27 درصد و در بخش کشاورزی 24 درصد است.

سه هزار و 149 تعاونی واحد در 13 گرایش در استان وجود دارد که از این میزان هزار و 457 تعاونی فعال و تعداد هزار و 100 نفر نیز در این تعاونی ها شاغل هستند./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
هاوار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷
اگه مشکل اشتغال حل بشه، کی در زندگی مردم کنکاش کنه و در سطح شهر اطلاعرسانی؟
بیکاری در مناطق مرزی کشور از لحاظ امنیتی بسیار حائز اهمیت است. خیلی ها هستن برای ماهی 200 هزار در خیابانها و گروههای مجازی مشغول جمع آوری داده می باشند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار