کد خبر: ۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۲ 22 January 2015
مدیرعامل خانه ژنتیک ایران گفت: هم‌اکنون 420 شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت دارد.
 
به گزارش فارس، محمد نیکو در همایش تبیین طرح نظام ملی زیست فناوری دانش‌آموزی مازندران در مرکز انستیتو پاستور ایران پژوهشکده شمال کشور اظهار کرد: هم‌اکنون کشورمان با مشکلات زیاد اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند و همچنین در بخش‌های دیگر نظیر ترویج علم هم با مشکلاتی روبرو هستیم.

نیکو با اشاره به اینکه هم‌اکنون 420 شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت دارد، افزود: این مهم باید به سمت وجود 4 هزار مرکز دانش‌بنیان در آینده سوق داده شود.

وی با اعلام اینکه تحریم‌ها و کاهش شدید قیمت نفت بیشترین فشار را بر روی معلمان و اساتید دانشگاه‌ها داشته است، تصریح کرد: معلمان و اساتید دانشگاه‌ها باید علم را ترویج دهند ولی هم‌اکنون دچار مشغله‌های مختلف اقتصادی هستند.

این مسئول پدیده‌هایی همانند مدرک‌گرایی را حاصل ترویج ناصحیح علم توسط اساتید دانشگاه‌ها و معلمان دانست و تصریح کرد: خروج منابع انسانی از کشور در ادامه مدرک‌گرایی شکل می‌گیرد.

نیکو آمار بیکاری کشور را براساس آمار 10 درصد برشمرد و یادآور شد: در این بین 24 درصد کارشناسان بیکار بوده، هفت درصد افراد زیر دیپلم و 16 درصد بیکاران دارای مدرک فوق‌لیسانس هستند.

وی با اعلام اینکه هم‌اکنون کیفیت بیکاری به سمت قشر تحصیل‌کرده رفته است، خاطرنشان کرد: تجاری‌سازی بازار با علم نگاهی بوده که دولت تدبیر و امید به آن معطوف شده هرچند باید دانشگاه‌ها را با صنعت آشتی داد و حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت را پیدا کرد.

نیکو معضلات اجتماعی در دانشگاه‌ها را از موارد روی‌آوری به سمت شبکه‌های اجتماعی بیگانه دانست و گفت: بزرگ‌ترین خطر کشور کاهش جمعیت بوده که باید به این مسئله هم با دید عملی نگریسته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فشار زیادی که در این زمینه به سمت اساتید دانشگاه، مراکز علمی روی آورده را برداریم، بیان کرد: معلمان و اقشار فرهیخته با فراغت بیشتر دست به ابتکار بهتر می‌زنند.

نیکو با اشاره به اینکه گروه خانه ژنتیک ایران در حال راه‌اندازی است، یادآور شد: در شهر تهران 374 محله داریم و می‌خواهیم با جذب مشارکت‌های مردمی در زمینه علمی کارهای علمی و بنیادی انجام شود.
برچسب ها: دانش بنیان ، شرکت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار