فرماندار اردبیل گفت: محرومان و نیازمندان جامعه به جای ترحم به دست‌گیری و همنوایی صادقانه از سوی خیرین و نیکوکاران نیازمند هستند.
کد خبر: ۵۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹ 02 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی صبح امروز در آیین جشن رمضان در محوطه بقعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی اظهار کرد: ما امروز میلاد امامی را جشن می‌گیریم که دو بار اموال و سرمایه زندگی خود را وقف نیازمندان کرد تا به همه ما بیاموزد که احسان و کرم سیره ماندگار بزرگان، انبیا و اولیای الهی است.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه ما چهره فقر و نداری بخشی از افراد جامعه را رنج داده و اسباب ناخرسندی را فراهم کرده است، گفت: ریشه‌کنی فقر کار یک یا دو دستگاه دولتی و یا مردم نهاد نیست بلکه در این حرکت جهادی ما به عناصری همچون ایجاد فرصت‌های اشتغال جدید، رونق تولید و اقتصاد مولد همراه با توانمندی بیشتر نیازمندیم.

رئیس شورای اداری شهرستان اردبیل با بیان اینکه چهره فقر زیبنده جامعه اسلامی نیست، افزود: دین اسلام با روش‌ها و شیوه‌های مختلف سعی کرده تا ریشه فقر را از جامعه براندازد که در این راستا انجام فرایضی همچون خمس و زکات و صدقه و رفع نیاز نیازمندان و حمایت از محرومان توسط توانگران جامعه یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

زنجانی بیان کرد: در 36 سال اخیر با حاکمیت نظام اسلامی سعی شده تا بخشی از این نارسایی‌ها برطرف شود به طوری که دولت تدبیر و امید نیز در این دو سال با حمایت همه‌جانبه از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی سعی کرده تا بخشی از نیازمندی این خانواده‌ها برطرف شود.

این مسئول ادامه داد: ضروری است بخش عظیمی از یارانه‌ها و منابع درآمدی کشور صرف حمایت از محرومان شود اما در این رابطه تنها دستگاه دولتی همچون نهاد کمیته امداد و بهزیستی نمی‌تواند رفع نیاز نیازمندان کنند بلکه ضروری است همراهی تشکل‌ها و نهادهای مردمی و حرکت‌های ارزشی و انقلابی به تحقق بنشیند.

فرماندار اردبیل با ابراز خرسندی از همت کمیته امداد و پیگیری مدیرکل پرتلاش این مجموعه در برگزاری جشن رمضان از مخاطبان خواست تا با مشارکت در طر‌ح‌های حمایتی این نهاد مجموعه کمیته امداد را در همراهی نیازمندان و محرومان کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زنجانی در پایان سخنان خود یادآور شد: این کمک‌ها هر چند اندک است اما در همراهی محرومان و نیازمندان جامعه موثر بوده و زمینه یک همدلی و همزبانی را در جامعه که اساس شعار امسال است فراهم می‌آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار