کد خبر: ۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۷ 22 January 2015
رئیس شورای اسلامی شهر آمل با اشاره به اینکه از حضور رئیس‌جمهور سال آینده در مازندران باید استفاده شود، گفت: باید معضل پسماند مازندران به صورت یک پروژه ملی تعریف شود.
 
به گزارش فارس، خسرو ابراهیم‌زاده بعد از ظهر امروز در همایش راهبردی ملی مدیریت پسماندهای عادی در استان‌های شمالی کشور در محل مرکز توسعه و تکنولوژی هراز با اشاره به اینکه از 29 سال پیش تاکنون فاجعه زباله در شهرهای آمل و اطراف آن در مرکز عمارت در حال رخ دادن است، اظهار کرد: مرکز دفن زباله آمل به حد اشباع رسیده و به دلیل قرار گرفتن دهانه سد هراز این امر جدی‌تر شده است.

وی با بیان اینکه نگران‌کننده است که آب شرب یک‌میلیون مازندرانی قرار است از این دهانه تامین شود، افزود: با توجه به قرار داشتن جاده هراز در این مسیر و احتمال شکافت و ریزش این زباله‌ها در این زمینه نیز نگرانی وجود دارد.

ابراهیم‌زاده با اشاره به اینکه رانش این زباله‌ها فاجعه انسانی به بار خواهد آورد، یادآور شد: امروز باید به دنبال کاهش زباله‌های تولید باشیم.

وی با اعلام راه‌اندازی 14 ایستگاه زباله در شهر آمل بیان کرد: چهار ایستگاه جمع‌آوری زباله خشک دیگر تا پایان سال آغاز به کار می‌کند.

وی با بیان اینکه کارشناسان شهرداری حضور در محلات را برای آموزش مردم در زمینه زباله آغاز کرده‌اند، افزود: در این زمینه چگونگی کاهش زباله تولیدی مدنظر قرار دارد.

این مسئول با اعلام اینکه بسیاری از زباله‌های روستاها در زمین‌های کشاورزی و زمین‌های اطراف روستاها دفن می‌شود و در آمار مسئولان گنجانده نمی‌شود، گفت: آمادگی داریم برای اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا آمل به عنوان پایلوت معرفی شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت آغاز طرح تفکیک نیز برای آینده دیگر زمینی برای دفن زباله نخواهیم داشت، گفت: این امر نگاه ویژه دولت را می‌طلبد.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه هیچ شهرداری نمی‌تواند در حوزه پسماند به تنهایی سرمایه‌گذاری کند، بیان کرد: فرایند تولید زباله در مازندران در زمان حضور گردشگران سه تا چهار برابر میانگین روزهای عادی است.

وی با اشاره به اینکه از حضور رئیس‌جمهور سال آینده در مازندران باید استفاده شود، گفت: باید معضل پسماند مازندران به صورت یک پروژه ملی تعریف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار