کد خبر: ۵۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴ 04 July 2015

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که ۱۸۰۰ واحد در شهرک های صنعتی برای ۵۵ هزار نفر اشتغال زایی کرده اند، اظهار داشت: بیش از ۵۰ درصد واحدهای صنعتی استان در شهرک های صنعتی مستقر است.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز ،  محمدعلی عسگری، صبح امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: 52 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان داشتیم، که با صدور مصوبه دولت نسبت به شهرک تخصصی مس وزقان، این میزان به 53 شهرک خواهد رسید.

وی با بیان این‌که 39 شهرک و ناحیه صنعتی قابلیت بهره‌برداری و امکان واگذاری داشتیم، که این تعداد به 44 رسیده است، خاطرنشان کرد: منطقه ویژع اقتصادی صنعتی مراغه 2 و توسعه شهرک صنعتی بناب نیز در سال جاری تحت تکفل شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که 1800 واحد در شهرک های صنعتی برای 55 هزار نفر اشتغال زایی کرده اند، گفت: سال گذشته 60 میلیارد تومان برای تأمین زیرساخت و خدمات هزینه شده است که 75 درصد از این مبلغ به صورت اختصاصی برای شهرک سازی بوده است.

وی افزایش 30 درصدی این بودجه از محل اعتبارات استانی و ملی را یادآور شد و تصریح کرد: شهرک های صنعتی بازوی اجرایی وزارت صنعت و معدن شناخته می شوند که در این راستا، حمایت از واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ، راه‌اندازی صندوق ضمانت صنایع کوچک و ایجاد معاونت صنایع کوچک در بانک تخصصی صنعت و معدن از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی از اضافه شدن دو خوشه دیگر به خوشه‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: خوشه آجیل و خشکبار تبریز و کشمش ملکان نیز به خوشه های صنعتی استان اضافه شده اند.

عسگری با اعلام این‌که میزان اشتغال هر واحد صنعتی مستقر در شهرک صنعتی به طور متوسط بیش از 23 نفر است، گفت: سه پروانه برای فعالیت شهرک های صنعتی خصوصی صادر شده است که این امر موجب ایجاد رقابت و بهبود خدمات خواهد شد، ضمن این‌که اقداماتی در راستای ساماندهی صنوف تولیدی و اطلاع رسانی قانون رفع موانع تولید صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :