نماینده ستاد احیا دریاچه ارومیه
با وجود تشکیل منظم جلسات و نشست های شورای فرهنگی اجتماعی دریاچه ارومیه و عضویت نمایندگان استان در ترکیب این شورا و نیز به رغم دعوت قبلی تاکنون هیج یک از نمایندگان استان در نشست های این شورا شرکت نکردند.
کد خبر: ۵۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷ 04 July 2015

 نماینده ستاد احیا دریاچه ارومیه و دبیر شورای فرهنگی و احتماعی این ستاد در آذربایجان شرقی اعلام کرد :  با وجود تشکیل منظم جلسات و نشست های شورای فرهنگی اجتماعی دریاچه ارومیه و عضویت نمایندگان استان در ترکیب این شورا و نیز به رغم دعوت قبلی تاکنون هیج یک از نمایندگان استان در نشست های این شورا شرکت نکردند.

به گزارش خبرنگار ما ، خلیل ساعی درجلسه شورای فرهنگی و اجتماعی دریاچه ارومیه با اشاره به حضور غلامجسین شیری نماینده هشترود و چاراویماق و رییس مجمع نمایندگان استان از عدم حضور نمایندگان استان در نشست های این شورا انتقاد کرد.

وی با اشاره به ترکیب اعضا شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیا دریاجه ارومیه گفت : براساس ساختار وتشکیلات این شورا حضور یکی از نمایندگان استان در هر یک از جلسات این شورا الزامی و قانونی است اما به رغم دعوت قبلی تاکنون هیچ یک از نمایندگان استان دراین شورا حضور نیافته اند.

ساعی با ابراز خرسندی از حضور رییس مجمع نمایندگان استان در جلسه ابراز امیدواری کرد حضور وی مقدمه ی برای شرکت مستمر و فعال سایر نمایندگان استان در نشست های شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیا دریاچه ارومیه باشد.

دبیر شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به غیب متعدد برخی از اعضا حقیقی و حقوقی  شورا  ، از ریاست شوراخواست نسبت به چایگزینی و تعیین تکلیف غابین اقدام شود.

 وی با اشاره به ماموریت و وظایف شورای فرهنگی و اجتماعی احیای دریاچه ارومیه، نقش این شورا در همراهی مردم ازطریق اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای موفقیت طرح های احیا دریاچه ارومیه را مورد تاکید قرار داد.

 

نماینده ستاد احیا دریاچه ارومیه در باره تازه ترین وضعیت دریاچه گفت : درحالی که همه ساله در این فصل شاهد  کاهش سطح آب دریاچه تا ۴۵ سانتی متر بودیم ولی امسال و براساس تازه ترین اطلاعات آماری سطح آب دریاچه  تنها چهار سانتی کم شده است .

وی ادامه داد: البته امسال با توجه به افزایش یک و نیم درجه ای دما شاهد تبخیر آب دریاچه نیز خواهیم بود.

ساعی گفت همه دستگاه ها اجرای استان  فارغ از مسوولیت های داتی با جدیت طرح های مربوط به  احیا  دریاچه ارومیه را اجرا می کنند و همه برای نجات این دریاچه عزم ملی دراند.

وی با اشاره به اینکه با تخصیص اعتبارات در روزهای آتی شاهد افزایش تعداد پروژه های مرتبط با دریاچه خواهیم بود، گفت: دو سال اول اجرای طرح نجات این دریاچه مربوط به برنامه های تثبیت بود که در این بحث مطابق با برنامه ریزی هایی که داشته ایم پیش می رویم.

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی در پایان اظهار داشت: سال گذشته بحث نکاشت مطرح شد که خوشبختانه با توجه به بارش های خوبی که در مهرماه صورت گرفت، این بحث را ملغی کردیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :