مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: سیستم حوزه‌های علمیه خواهران نباید دانشگاهی باشد، بلکه حوزه‌های علمیه خواهران باید در مسیری حوزوی گام بردارند.
کد خبر: ۵۷۲۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸ 27 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه تاکنون زحمت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های علمیه خواهران کشیده شده است اظهار کرد: در حال حاضر شاهد فعالیت ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور هستیم که این تعداد از مدارس علمیه برادران بیشتر است.

وی افزود: یکی از دلایل تاسیس و راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در سراسر کشور این است که بانوان طلبه برای تحصیل از شهر خود خارج نشوند و در همان محل سکونت خود بتوانند مشغول تحصیل علوم دینی شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۴۵ هزار نفر از حوزه‌‌های علمیه خواهران دانش‌آموخته شده‌اند؛ در حال حاضر نیز ۶۵ هزار نفر در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول تحصیل هستند که البته اگر آمار طلاب استان خراسان و جامعه‌الزهرا(س) نیز محسوب شود، در سراسر کشور حدود ۱۰۰ هزار خواهر طلبه وجود دارد.

وی با بیان اینکه رهنمورد‌های مراجع عظام تقلید موجب پیشرفت حوزه‌های علمیه خواهران شده است ادامه داد: یکی از خلأ‌های موجود در حوزه‌های علمیه خواهران این است که طلاب خواهر هنوز هویت طلبگی خود را به صورت کامل پیدا‌ نکر‌ده‌اند؛ این مسئله می‌تواند دلایل مختلفی از جمله کم‌بودن ساعات حضور طلاب در مدارس علمیه و یا متون درسی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه خواهران باید هویت طلبی مشهود باشد گفت: طلاب حوزه‌های علمیه نباید احساس کنند که وجاهت دانشجویان را ندارند؛ بلکه باید بدانند که طلبگی بسیار ارزشمند است؛ طلاب همچنین نباید به دنبال استخدام در دستگاه‌های دولتی باشند، چراکه طلبگی و سرباز امام زمان بودن، افتخار و توفیق بسیار بزرگی است.

وی بیان کرد: سیستم حوزه‌های علمیه خواهران نباید دانشگاهی باشد، بلکه حوزه‌های علمیه خواهران باید در مسیری حوزوی گام بردارند؛ حوزه‌های علمیه خواهران باید به‌گونه‌ای توانا شود که بتواند با گذشته حوزه‌های علمیه ارتباط برقرار کند، بنا بر این متون درسی نباید ضعیف باشد بلکه باید به‌گونه‌ای باشد که با همه کتاب‌های اصیل حوزوی ارتباط برقرار کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه حوزه در صورتی مفید خواهد بود که انقلابی باشد، خاطرنشان کرد: حوزه‌ای که نتواند ایران، دنیا و جریانات پیچیده را بفهمد، حوزه مفیدی نخواهد بود و احتمال انحراف آن وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران علاوه بر اینکه باید مرجعی برای مردم در امور دین باشد، باید مرجعی برای امور انقلابی باشد و تحت فرمان مقام معظم رهبری حرکت کند.

وی اظهار کرد: به عقیده بنده عمده‌ترین کاری که باید انجام شود تمرکز و محور قرار دادن مدرسه علمیه است که نتیجه آن نیز موفقیت و شادابی طلاب خواهد بود؛ البته افرادی که با طلاب در زمینه‌های درسی و تربیتی ارتباط دارند باید تقویت شوند؛ توزیع اختیارات و بودجه نیز باید از مدارس شروع شود. 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه کار ما در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران خدمت به طلاب و مسئولینی است که با طلاب ارتباط دارند، خاطرنشان کرد: ما در حوزه‌های علمیه خواهران می‌کوشیم تا فرمایش حضرت زهرا(س) مبنی بر عدم رویارویی بانوان و مردان، تا حد امکان عملی شود به همین دلیل امور بانوان باید به خود آن‌ها واگذار شود و مردان در حوزه‌های علمیه خواهران تنها در مواردی که ضرورت وجود دارد فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه نحوه مدیریت در حوزه‌های علمیه خواهران باید مناسب و پخته شود گفت: ما در مجموعه‌ مدیریت مدارس علمیه خواهران، رهنمود‌های حضرتعالی، مراجع و بزرگان حوزه را مدنظر نظر قرار می‌دهیم، چراکه در واقع حوزه‌های علمیه به مراجع عظام سپرده شده است و سازمان‌های حوزوی باید مکمل و وزیر مراجع و بزرگان دینی باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار