معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی یزد:
محمدرضا دهقان مهرجردی از برگزاری اولین دوره آموزشی در رشته نساجی سنتی در یزد خبر داد و گفت: رشته زری‌بافی مجدداً در یزد احیا شده است.
کد خبر: ۵۷۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳ 03 March 2018

محمدرضا دهقان با اشاره به اینکه مراکز آموزش صنایع‌دستی طی 9 ماه سال جاری با بهره‌گیری از تخصص و توان مربیان مجرب و با برپایی 150 دوره آموزشی در 10 مرکز آموزشی در سطح استان یزد، به آموزش 2655 نفر هنرجوی مشتاق پرداخته‌اند گفت: از این میان دو هزار و 384 نفر موفق شدند گواهی مهارت آموزش‌های عمومی (کوتاه‌مدت) درزمینهٔ رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را دریافت نمایند.

وی هم‌چنین از پل‌های ارتباطی جهت فراگیری هنرهای صنایع‌دستی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند به مراکز ذیل مراجعه نمایند: مرکز شماره یک: چهارراه مهدیه، بلوار منتظر قائم، کوچه نقیب زاده، به سرپرستی خانم منتظری با شماره تماس 36220018 و مرکز شماره دو: میدان امیر چخماق، خانه حسینی به سرپرستی خانم طباطبایی با شماره تماس 36262119.

دهقان در ادامه افزود: در کلیه شهرستان‌های استان متقاضیان و هنرجویان می‌توانند به ادارات یا نمایندگی‌های میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مراجعه نمایند.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه کارها و اقدامات زیادی جهت احیاء صنایع‌دستی استان انجام‌گرفته است گفت: در این راستا 6 کارگاه‌های آموزشی برای شاغلین صنایع‌دستی اعم از کارگاه‌های: آشنایی با برنامه توسعه خوشه‌های کسب‌وکار، کسب‌وکارهای نوپا، فن‌های فروش، برند سازی، الزامات و مزایایی ثبت طرح‌های صنعتی، ویژگی‌های لازم برای ثبت علامت تجاری و مفهوم علامت تجاری برگزارشده که در پایان 154 نفر موفق به اخذ گواهی شرکت در دوره شده‌اند.

وی افزود: از دیگر کارهای انجام‌شده در راستا معرفی صنایع‌دستی و میراث فرهنگی می‌توان به: تهیه کلیپ تخصصی درزمینه زیلو میبد، تهیه کلیپ در زمینه نساجی سنتی با محوریت غیاث‌الدین نقش‌بند یزدی و هم‌چنین برگزاری همایش‌ها ازجمله: جشنواره خلق آثار صنایع‌دستی با دیدگاه قرآن و عترت با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایش ملی نساجی سنتی با محوریت غیاث‌الدین نقش‌بند یزدی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی یزد همایش ملی زیلو با همکاری دانشگاه حائری واحد میبد اشاره کرد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان، از راه‌اندازی خانه تخصصی در حوزه نساجی سنتی وهم چنین باز زنده سازی رشته زری‌بافی در استان خبر داد و اظهار داشت: اولین دوره آموزشی در این رشته هنری نیز برگزار شد که در پایان آن شش نفر از هنرمندان موفق به اخذ گواهی مهارت آموزش‌های عمومی (کوتاه‌مدت) شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: داوری چهارمین نشان ملی مرغوبیت صنایع‌دستی هم برگزار شد که 48 اثر از 29 هنرمند استان به دبیرخانه ارائه گردید که در دور اول داوری 20 اثر از 15 هنرمند استان انتخاب و برای داوری نهایی به سازمان مرکزی ارسال گردید که از این تعداد در بهمن‌ماه سال جاری طی داوری با حضور هنرمندان مطرح کشوری چهار اثر از هنرمندان استان موفق به اخذ گواهی نشان ملی مرغوبیت گردید.

وی در پایان اظهار داشت: معرفی 5 نفر از استادکاران رشته حصیربافی جهت حضور در کارگاه آموزشی تخصصی – بین‌المللی حصیربافی با همکاری شورای جهانی صنایع‌دستی (آسیا – اقیانوسیه) در شهرستان قشم نیز انجام‌شده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار