به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری ایسنا
به گزارش ایسنا منطقه قزوین، علیرضا آشناگر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها، اقشار مردم و نخبگان با استانداری می‌توان گام‌های خوبی را برای رشد استان برداشت.
کد خبر: ۵۷۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵ 06 March 2018

قزوین از استان‌های امن کشور است / رصد جدی دولت بر مشکلات کارگری 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: استان قزوین یکی از استان‌های امن به شمار می‌رود که آمار نشان می‌دهد می‌توان با خیالی راحت در این استان سرمایه‌گذاری کرد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، علیرضا آشناگر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین، در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: با همکاری و همراهی سایر دستگاه‌ها، اقشار مردم و نخبگان با استانداری می‌توان گام‌های خوبی را برای رشد استان برداشت.

وی افزود: استان قزوین دارای پیشینه غنی و فاخر است که می‌توان بزرگان آن استان را از سرمایه‌های بزرگ کشور برشمرد.

آشناگر بیان کرد: این استان همواره در مشارکت‌های سیاسی خوش درخشیده که نمونه آن در انتخابات ریاست‌جمهوری با نرخ مشارکت ۸۳ درصدی نشان‌دهنده نشاط سیاسی در آن است.

این مسئول یادآور شد: مهم‌ترین مأموریت تیم جدید استانداری بعد از روی کار آمدن دولت دوازدهم، تأمین آرامش و امنیت به‌دوراز التهاب آفرینی سیاسی رامی‌توان نام برد تا بستر توسعه همه‌جانبه فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین ادامه داد: می‌توان با حفظ و ادامه این روند به توسعه همه‌جانبه دست‌یافت لذا از همه مدیران توانمند برای نیل به هدف و سیاست بهره خواهد برد.

وی عنوان کرد: ارتقاء سهم بانوان در پست‌های مدیریتی یکی از مهم‌ترین رویکردهای دولت دوازدهم خواهد بود که در استان قزوین هم پیگیری شده و می‌شود.

استان قزوین یکی از استان‌های امن کشور است

آشناگر تصریح کرد: استان قزوین یکی از استان‌های امن به شمار می‌رود که کاهش ۷ درصدی سرقت، ۳۸ درصد کشفیات مواد مخدر، کاهش ۱۷ درصدی نزاع و درگیری را داشته‌ایم که این آمار نشان‌دهنده آن است که می‌توان با خیالی راحت در این استان سرمایه‌گذاری کرد.

این مسئول با اشاره به ناآرامی‌های دی‌ماه عنوان کرد: اعتراضات در چارچوب قانون و با اخذ مجوز مشکلی ندارد اما هیچ‌کس نمی‌پذیرد که اعتراضات به تخریب و ناآرامی و هرج‌ومرج منجر شود.

وی افزود: دولت بارها اعلام کرده صف اغتشاشات با اعتراضات مردمی از هم جدا است و همواره به نقدهایی منصفانه توجه و در جهت اصلاح امور تلاش کند.

وی تأکید کرد: باید علت این ناآرامی‌ها ریشه‌یابی شده و راهکارهای لازم برای برون‌رفت از آن احصاء شده که بهترین راهکار گسترش گفت‌وگو در جامعه است.

آشناگر اعلام کرد: ۱۲۷ نفر در ناآرامی‌های دی‌ماه تاکستان دستگیر شد که ۵۲ نفر بعد از چند روز آزادشده، ۵۱ نفر با قید وثیقه آزاد و ۱۰ نفر هم در بازداشت به سر می‌برند.

این مسئول بابیان اینکه باید آموزش در امور امنیتی به دست‌اندرکاران داده شود، اظهار کرد: این رویکرد موردتوجه دولت است لذا به‌زودی برای تمامی مسئولان استانی این آموزش‌ها ارائه خواهد شد.

رسانه‌ها با نقدهای منصفانه تلنگر لازم را به مسئولان وارد کنند

وی گفت: رسانه‌ها می‌توانند با نقدهای منصفانه تلنگر لازم را به مسئولان داده و در امور مختلف نقش‌آفرینی داشته باشند و به کمک دولت بیایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تصریح کرد: باید مدیران به‌کارگیری شده صلاحیت‌های عمومی، شایستگی و کارآمدی، دارای تجربه لازم و باور برنامه‌های دولت را باید داشته باشند.

وی بابیان اینکه لابی‌ها در انتخاب مناصب سیاسی همواره موردتوجه بوده است، عنوان کرد: این امری است که در دولت‌های مختلف به آن پرداخته‌شده و امری تازه نیست.

این مسئول با اعلام اینکه ورود دولت برای رصد مشکلات کارگری فعالانه است، اضافه کرد: بر اساس آمار موجود در استان شرایط اقتصادی نگران‌کننده نیست هرچند مشکلاتی را در بخش کارخانجات، صنعت و تولیدکنندگان دیده می‌شود.

آشناگر خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد افزایش ۳۰ درصدی اقدام به خودکشی در استان هستیم که نگران‌کننده است لذا کارگروه‌های اجتماعی برای کنترل این روند ایجاد خواهد کرد تا ریشه‌یابی لازم صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین در پایان در پاسخ به سؤالی مبنی بر کاهش تیم حفاظتی برخی از مسئولان استانی گفت: با توجه به حاکم بودن امنیت در استان تقریباً نیازی به تیم‌های حفاظتی نیست هرچند هنوز محدودیتی در این خصوص اعمال نشده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار