استاندار خراسان رضوی تأکید کرد؛
استاندار خراسان رضوی بر لزوم مبارزه فراگیر و همه جانبه با پدیده شوم اعتیاد در جامعه تاکید کرد.
کد خبر: ۵۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹ 06 July 2015
به گزارش تابناک رضوی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات استانداری خراسان رضوی، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با بیان اینکه اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی تمام بخش های جامعه را با چالش مواجه می کند، گفت: در همین راستا باید با بسیج تمام امکانات موجود و همکاری دستگاه های اجرایی و استفاده از ظرفیت بخش های خصوصی و خانواده‌ها با این معضل اجتماعی مقابله کرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات صورت گرفته در مرزبانی، بسیج و نیروی انتظامی استان برای شناسایی و انهدام باندهای قاچاق موادمخدر افزود: لزوم مقابله ویژه با مراکز تولید مواد مخدر شیمیایی و روان گردان باید با جدیت دنبال شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: اقدامات اخیر نیروی انتظامی با همکاری شهرداری در جمع آوری معتادان کارتن خواب و متجاهر از سطح شهر نشان از هماهنگی و تقسیم کار در مقابله با این معضل بزرگ اجتماعی دارد.

رشیدیان با اشاره به اینکه زنان کانون خانواده ها هستند، خاطرنشان کرد: لزوم مقابله با گسترش اعتیاد در بین زنان و دختران به علت آسیب های اجتماعی فراوان ناشی از آن ضروری است.

وی  گفت: سازمان بهزیستی مکلف است  برنامه هایی ویژه برای پیشگیری از گرایش افرادی که زمینه برای ابتلا به مصرف مواد مخدر را دارند، تدوین کند.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید تشکیل گروه های ویژه با هدف آگاه‌سازی خانواده‌ها به عنوان نخستین نقطه کانونی مبارزه با اعتیاد به خصوص در حاشیه شهر ها مورد پیگیری ویژه قرار گیرد.

تشکیل منظم جلسات کارگروه و کمیته های ذیل آن در سطح استان  و شهرستان ها به ویژه در مناطق مرزی، بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش در اجرای برنامه های پیشگیرانه، استفاده از کمک های خیران و تلاش برای ورود بخش خصوصی به ایجاد فرصت های اشتغال برای بهبود یافتگان، تلاش برای کاهش پرونده های قضایی مربوط به جرائم حوزه اعتیاد و رسیدگی به مشکلات مراکز تحت نظارت شورای مبارزه با مواد مخدر استان در زمینه ترک از دیگر تاکیدات استاندار خراسان رضوی در این جلسه بود.

گفتنی است در این جلسه گزارشاتی در خصوص وضعیت اعتیاد زنان در استان توسط دفتر بانوان و خانواده استانداری و فعالیت ستاد پیشگیری از موادمخدر با رویکرد فرهنگی-دینی توسط اداره کل تبلیغات اسلامی ارائه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار