رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر، با گرامیداشت روز قلم، بر لزوم تحقق جایگاه واقعی این روز تاکید کرد و گفت: هیچ ابزار فرهنگی نمی تواند جایگزین این وادی مترقی شود.
کد خبر: ۵۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۱ 06 July 2015


به گزارش خبرنگار ما ، دکتر اکرم حضرتی، در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: نقش برجسته حوزه قلم نباید تحت‌الشعاع گسترش بی‌رویه محصولات فرهنگی دیجیتال و تراکم شبکه‌های اجتماعی واقع شود.

عضو شورای اسلامی شهر تاکید کرد: جایگاه گسترده و انسان‌ساز قلم، فراتر از سایر موضوعات فرهنگی بوده و حتی می‌توان گفت پیشرفت حوزه‌های مختلف فرهنگی، مرهون این کارکرد مقدس و متعالی است.

وی ادامه داد: جهت‌گیری‌های فرهنگی باید در راستای تقویت حوزه‌های مکتوب فرهنگی پیش رود، در این صورت، پیشرفت سایر حوزه‌های فرهنگی و هنری نیز، با پشتوانه محکم‌‌تری استمرار خواهد داشت.

حضرتی همچنین بر لزوم حمایت از پیشکسوتان حوزه قلم تاکید کرد و افزود: برگزاری جلسات و کارگاه‌های نقد و بررسی و نکوداشت آثار شاخص مرتبط با حوزه قلم از قبیل شعر، داستان، مقاله و تحقیق، می‌تواند در قالب برنامه‌های منسجم فرهنگی استمرار داشته باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز متذکر شد: مجموعه برنامه‌ریزی‌های این موضوع باید در خدمت بهره‌گیری از تجارب مکتوب و حمایت از استعدادهای جوان پیش رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :