مدیرکل راه آهن جنوب خبرداد:
مدیرکل راه آهن جنوب گفت: سال گذشته در زمینه حمل بار در محور جنوب رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال ۹۵ به ثبت رسید.
کد خبر: ۵۸۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱ 29 March 2018

عبدالکریم درویش زاده اظهار کرد: با توجه به وجود کارخانه های فولاد، صنایع بزرگ و مادر و محصولات کشاورزی و موقعیت مرزی خوزستان سیاست راه آهن کشور و راه آهن جنوب، افزایش سهم حمل و نقل ریلی در انتقال و جابجایی بار و انتقال بار از جاده ها به سمت ریل به دلیل ایمنی بیشتر حمل و نقل ریلی نسبت به جاده و مخاطرات حمل بار در آن است.

وی افزود: سال گذشته سه میلیون و ۹۱۳ هزار و ۵۴۹ تُن محمولات مختلف از قبیل غلات، شمش، روغن، ورق، رول و پودرسنگ در مجموعه اداره کل راه آهن جنوب بارگیری و حمل شد که بیانگر رشد ۴۵ درصدی نسبت به سال ۱۳۹۵ است.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به آمار تخلیه بار این محور در سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته این اداره کل پنج میلیون و ۳۴۱ هزار و ۹۹۱ تُن محمولات مختلف از جمله پودر سنگ، شمش، مازوت، ورق و روغن صنعتی را تخلیه کرد که نسبت به سال ۱۳۹۵ افزایش ۱۳ درصدی را نشان می دهد.

درویش زاده ادامه داد: تن کیلومتر مرزی در سال گذشته به مقدار یک میلیارد و ۹۹ میلیون و ۸۰۸ هزار و ۵۹ تُن کیلومتر بوده که با توجه به رقم ۹۷۵ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۸۴۰ تُن کیلومتر در سال ماقبل آن ۱۳ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان در خصوص تن کیلومتر مبدأ - مقصد بیان کرد: درسال گذشته به رقم یک میلیارد و ۶۲۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۸۴۶ تُن کیلومتر دست یافتیم و نسبت به سال ۱۳۹۵ به افزایش ۲۳ درصد رسیده ایم.

 

منبع: مهر

برچسب ها: راه آهن جنوب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار