رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی استان کرمانشاه از برگزاری پنجمین جشنواره نوروزی بازی های بومی و محلی در سراب گروس صحنه خبرداد.
کد خبر: ۵۸۵۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 01 April 2018

به گزارش خبرنگارتابناک، بهرام بهروش با اعلام این خبر اظهار کرد: این جشنواره ساعت ۱۰ صبح امروز (۱۲ فروردین) با حضور حسن سلیمانی عضو مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه ودیگر مسئولان محلی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری جشنواره‌های نوروزی بومی و محلی را شناساندن بازی‌های بومی و محلی، آداب و رسوم، صنایع دستی وهمچنین نوا‌های سنتی مناطق مختلف استان به مهمانان نوروزی عنوان کرد.

به گفته این مسئول پیام جشنواره اشاعه فرهنگ غنی استان کرمانشاه به دیگر مناطق وهمچنین احیای سنت‌ها و فرهنگ ارزشمند گذشتگان این استان است.

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان کرمانشاه به استقبال گسترده‌ای که تاکنون از این جشنواره‌ها در سطح استان شده اشاره کرد و گفت: از آنجایی که سراب گروس در یک منطقه گردشگری واقع شده و در ایام نوروز نیز میهمانان و گردشگران بسیاری از این سراب بازدید می‌کنند آن را برای برگزاری پنجمین جشنواره انتخاب کردیم.

وی اجرای مسابقات ورزشی بومی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، سوغات، پخت نان ساجی، غذا‌های و شیرینی‌های محلی را از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار