کد خبر: ۵۸۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳ 04 April 2018

اصغر سلیمان زاده افزود: ۸۵ درصد مصرف آب استان از منابع سطحی و ۱۵ درصد منابع زیرزمینی بوده و ۹۲ درصد آن در بخش کشاورزی و هشت درصد نیز در بخش صنعت و شرب مصرف می شود.

وی با اشاره به برخی اقدام ها در زمینه مهار آب و ذخیره آن گفت: عملیات اجرایی پایاب سد احمد بیگلو با پیگیری مسئولان استان و توجه ویژه دولت تدبیر وامید در مرحله تکمیل قرار دارد، ضمن اینکه طرح های مهم دیگر نیز در اینز مینه در استان در دست اجراست.

به گفته وی ، طرح شبکه پایاب سد احمد بیگلو در وسعت ۲هزار و ۳۵هکتار در محدوده شهرستان مشگین شهر در حال اجراست و بر اساس توافق با پیمانکار همزمان با افتتاح سد به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی سد احمد بیگلو بیان کرد: عملیات اجرایی سد احمد بیگلو با حجم مخزن ٢٧ میلیون متر تاکنون ٨٧ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به طرح های آبرسانی در شهرهای نمین و عنبران هم گفت: برای آبرسانی به این دو شهر ۲ ایستگاه پمپاژ مد نظر است که عملیات اجرایی یکی از این ایستگاهها به پایان رسیده وعملیات اجرایی ایستگاه دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی در دست اجرا می باشد.

با توجه به هدر رفت آب های سطحی، دولت تدبیر و امید از محل صندوق توسعه ملی یک میلیارد دلار برای مهار آب های مرزی استان اردبیل اختصاص داده است. همچنین برای جلوگیری از کاهش شدید افت آب های زیرزمینی حفر چاه در دشت اردبیل و بسیاری از مناطق استان ممنوع اعلام شده است.

انتهای پیام/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار