مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:هدر رفت آب در این استان کاهش یافته است.
کد خبر: ۵۸۶۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴ 05 April 2018

به گزارش تابناک : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: حجم مصرف آب بدون درآمد در شهرهای این استان از 33 درصد در سال 1395 به 33و 3 صدم درصد در سال گذشته کاهش یافت.

حسین اسماعیلیان افزود: نشتیابی، تعویض کنتورهای خراب، شناسایی و تبدیل انشعابهای غیرمجاز به مجاز، نوسازی و استانداردسازی شبکه های توزیع فرسوده از اقداماتی است که کاهش هدررفت آب را به دنبال داشته.
وی به اصلاح و بازسازی 74 کیلومتر شبکه آب و نوسازی 10 هزار و 71 فقره انشعاب آب اشاره کردوگفت: همچنین پارسال 20 هزار دستگاه کنتور خراب در سطح خراسان رضوی تعویض شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی ادامه داد: 30 شهر این استان تابستان آینده با کسری آب به میزان 400 لیتر در ثانیه و تنش آبی مواجه خواهند بود لذا 117 برنامه راهبردی برای خدمت رسانی به مردم و تامین آب مورد نیاز آنها در خراسان رضوی تدوین شده است.
وی گفت: میزان مصرف آب در خراسان رضوی به ازای هر نفر در شبانه روز 120 لیتر و بحران آب در این استان جدیتر از سایر نقاط کشور می باشد لذا مدیریت مصرف و مدیریت توزیع آب امری ضروری است.
یک میلیون و 800 هزار نفر در قالب 700 هزار مشترک آب در 73 شهرستان خراسان رضوی(به جز مشهد) زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند. آب مورد نیاز برای این جمعیت از 463 حلقه چاه، چشمه و قنات تامین می شود.

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار