مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به موسیقی سنتی در کشور، گفت: کسی دست یاری به سمت موسیقی سنتی دراز نمی‌کند.
کد خبر: ۵۸۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 12 April 2018

علی ترابی امشب در دیدار جمعی از هنرمندان یزدی با اشاره به مشکلات متعدد دامن‌گیر هنرمندان به‌ویژه عرصه موسیقی در جامعه امروز، گفت: مشکلات این عرصه مختص یک یا چند استان نبوده تمامی شهرهای کشور را در برگرفته است که بنا به شرایط هر شهر و استان شدت آن نیز متغیر است.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات امروز عرصه هنر، گرایش گسترده مردم به موسیقی پاپ در مقایسه با موسیقی سنتی است، باید گفت که این روند در فارغ از مرزهای بوده و تمام جهان گرایش به سمت موسیقی‌های رقیق‌تر دارند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تفاوتی که در ایران با سایر کشورها مشاهده می‌شود در این است که، در سایر کشورها مسئولان حمایت‌های خود را به سمت سبکی از موسیقی که طرفدارانی کمتر دارد هدایت کرده و آن را از مشکلات نجات می‌دهند؛ اما در کشور ما مسئله این‌چنین نبوده و کسی دست یاری به سمت موسیقی سنتی دراز نمی‌کند.

این مقام مسئول انجمن موسیقی ایران را، نهادی برای حمایت از موسیقی کشور و سبک سنتی دانست و افزود: موسیقی‌دانان برجسته هر استان به این انجمن معرفی‌شده و با همفکری و همکاری، عرصه موسیقی کشور را مدیریت می‌کنند.

ترابی در ادامه، جشنواره موسیقی کویرنشینان در یزد را گامی ارزشمند در اشاعه هنر بومی و ملی برشمرد و بیان کرد: هنرمندان این عرصه با تمام توان به تعالی این اقدام ارزشمند بپردازند، مسئولان موسیقی در معاونت هنری وزارت ارشاد اسلامی کشور نیز همواره تلاش خود را برای تخصیص اعتبارات و حمایت‌های لازم در این عرصه به کار خواهند بست.

وی همچنین تأکید کرد: موسیقی ناب ایرانی همچون یزد همواره جایگاهی جهانی دارد، لذا هنرمندان عرصه موسیقی کویرنشینان یزد، فارغ از دغدغه ثبت جهانی این هنر، توجه خود را به سمت پیشرفت و تجلی هرچه بیشتر این عرصه معطوف کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار