سرپرست اوقاف شهرستان رودبار:
خبرگزاری تسنیم: سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان رودبار گفت: یک نیکوکار رودباری، دو باب مغازه و یک خانه خود را با ۴۰۰ متر زیربنا به ارزش ۶ میلیارد ریال وقف کرد.
کد خبر: ۵۹۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 09 July 2015
محمد پورپیر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رودبار اظهار داشت: علی زارع، نیکوکار اهل بره‌ سر خورگام رودبار با نیت ترویج فرهنگ غنی قرآن و کمک هزینه ازدواج جوانان، منزل و مغازه‌هایش را وقف کرد. 
سرپرست اوقاف رودبار نیز در این زمینه گفت: از آنجایی‌که وقف، صدقه جاریه‌ایست که ثواب و اجرش حتی بعد از وفات افراد ساری و جاری است، علاقه به این سنت حسنه در سالهای اخیر فزونی یافته است.
پورپیر با اشاره به مراجعه نکردن مستأجرین به اداره اوقاف و به روز نکردن اسناد اجاره خود به‌دلیل دور بودن مسافت و عدم آشنایی با قوانین در طول سال‌های متمادی گفت: با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده، 30 درصد از مستأجرین، امور مربوط و نیز به روزرسانی اسناد اجاره و پرداخت اجرت المثل را انجام داده‌اند و موقوفات نسبت به سال 90 ، 50 درصد افزایش یافته است. 
وی افزود: با تعامل اداره ثبت اسناد و املاک، موقوفاتی که پس از زلزله سال 69 رودبار به‌هم ریخته است، احیاء و برای آن‌ها سند مالکیت صادر می‌شود.
سرپرست اداره اوقاف رودبار، اعزام مبلغین خبره و تحصیلکرده از حوزه علمیه قم به بقاع متبرکه، اجرای خیمه های معرفت، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ساماندهی طرح حفاظ قرآن، آموزش مربیان حفظ قرآن و مسابقات شهرستانی را در سایه انسجام مدیریتی، باعث صرفه‌جویی در هزینه و افزایش سطح کارآیی و بهره‌روی دانست.
پورپیر همچنین بیان کرد: نگاه ویژه به مساجد رودبار، در اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار تعمیر و بازسازی 48 مسجد، تبلور یافته است.
وی خاطرنشان کرد: مراسم علم واچینی شاه شهیدان خورگام و 28 صفر امام‌زاده محمد حنفیه بیورزن عمارلو که با شرکت هزاران نفر از عاشقان و دلباختگان برگزار می‌شود، جلوه‌ای وصف ناشدنی از دلدادگی به ائمه معصومین علیهم السلام است.
علی زارع ، نیکوکار رودباری نیز دراین‌باره گفت: وقفش را با هدف رضای خدا و جمع‌آوری توشه برای آخرت انجام داده است.
زارع افزود: از قرآن به‌عنوان بهترین آموزشگاه و دانشگاه انسان سازی که ما را به ادب، زندگی مسالمت آمیز و کمک به هم‌نوع دعوت می‌کند باید مدد بگیریم و با همدیگر رحماء بینهم باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار