نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه باید برنامه عملیاتی و اجرایی استان را تا ۱۴۰۰ تهیه کنند، گفت: برنامه جامعی برای رفاه اجتماعی در کشور نداریم و باید دید کجای کار اشتباه است که بودجه کمیته امداد را به میزان ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومان اضافه کرده‌ایم و این نشان می‌دهد یا سیاست‌ها در راستای رفاه اجتماعی وجود ندارد و یا به درستی اجرا نشده است.
کد خبر: ۵۹۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸ 28 April 2018

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمن رویکرد خود را برای منحط کردن فرهنگ دینی و اختلاف اندازی قرار داده است، گفت:دستگاه‌های فرهنگی در بحث بودجه نیازمند توجه بیشتری هستند

به گزارش تسنیم، محمد علی پورمختار  در شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: به برنامه‌های ضروری باید توجه بیشتری شود و در راس آن فرهنگ است که امروزه به چالش جدی تبدیل شده، ولی هنوز به بحران نرسیده است.

وی با اشاره به فضای مجازی و تصمیماتی که برای باز کردن راه برای استفاده از پیام رسان‌های داخلی گرفته شده است، گفت: برخی شبکه‌های مجازی ابزار جاسوسی دشمن شده‌اند و این موضوعات به شدت فرهنگ ایران را تخریب می‌کند.

پورمختار بیان کرد: در کتابی که رونمایی شد در مورد فرهنگ و مسائل فرهنگی اشاره‌ای نشده و بودجه‌ای نیز برای آن تخصیص نگرفته است، ولی به واقع دستگاه‌های فرهنگی نیازمند توجه هستند. در این راستا و با توجه به تعدد فرقه‌ها و رشد آن‌ها تعدادی از طلاب با هزینه خود به روستا‌ها برای تبلیغ می‌روند که باید از آن‌ها حمایت شود.

وی با اشاره به اینکه قطب اقتصادی سرزمین ما کشاورزی است افزود: در استان بیشتر در زمینه سخت افزاری به بخش کشاورزی پرداخته شده است، ولی بر اساس قانون برنامه و سیاست‌های ابلاغی رهبری نیاز داریم تا به طور ویژه به اجرای سیاست‌های کلی نظام بپردازیم.

پورمختار با بیان اینکه در حوزه روستایی متاسفانه با آسیب شهر نشینی مواجه هستیم افزود: اکنون ۸۰ درصد کشور شهر نشین و ۲۰ درصد روستانشین هستند و در کبودراهنگ ۷۵ درصد در روستا‌ها ساکن هستند که باید برای روستاییان رفاه و امکانات ایجاد شود تا مهاجرت نداشته باشند.

وی اظهار داشت: امسال برای ایجاد اشتغال در کشور ۱۸۰ هزار میلیارد تومان پیش بینی شده که برای تحقق آن پاسخگوی متقاضیان نیستیم چراکه بسیاری افراد تشکیل پرونده داده‌اند، ولی پرداخت تسهیلات روند طولانی دارد و ادامه این روند سبب نابسامانی و نارضایتی می‌شود و این مورد را باید در حوزه روستایی بیشتر تقویت کرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه آب در شهر‌ها و روستا‌ها به معضل اساسی تبدیل شده افزود: ۳۳۰ شهر کشور دچار بحران کم آبی هستند و حدود ۱۴۰۰ روستا دچار چالش جدی در مورد آب هستند و ۲ هزار روستا نیز در معرض آن قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه بدون همراهی و هماهنگی نمی‌توانیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم، افزود: بعضا مسائل سیاسی سایه‌اندازی می‌کند و امروز در استان شاهد هماهنگی و همدلی هستیم، ولی برخی افراد که در استان سیاسی هستند و به اعتقاد من الفبای سیاست را نیز بلد نیستند نسبت به این هماهنگی نقد دارند و دچار توهم توطئه هستند.

پورمختار با بیان اینکه دشمن تمام رویکرد خود را برای منحط کردن فرهنگ دینی و اعتقادی مردم و اختلاف اندازی قرار داده است، گفت:سه قوه نمی‌توانند به صورت جزیره‌ای عمل کنند چراکه جزیره‌ای عمل کردن سبب هدر دادن تلاش‌های قوای مختلف خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه سرمایه گذاری نیاز جدی به تلاش داریم و رئیس جمهور نیز تاکید داشتند که اگر مسئله و انحرافی شناسایی شد قبل از قوه قضاییه به رئیس آن سازمان ارجاع شود و سپس به قوه قضائیه اعلام شود، گفت:باید امنیت مدیران تضمین و تامین شود و بعد امنیت سرمایه گذار نیز ایجاد شود.

پورمختار با بیان اینکه به طور کلی در کشور هیچ برنامه‌ای که مدون باشد و ناظر بر توسعه کشور نداریم، اظهار داشت:برنامه ششم را داریم، ولی بخشی است و منظور بنده برنامه اجرایی است که وجود ندارد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه باید برنامه عملیاتی و اجرایی استان را تا ۱۴۰۰ تهیه کنند، گفت: برنامه جامعی برای رفاه اجتماعی در کشور نداریم و باید دید کجای کار اشتباه است که بودجه کمیته امداد را به میزان ۶ الی ۷ هزار میلیارد تومان اضافه کرده‌ایم و این نشان می‌دهد یا سیاست‌ها در راستای رفاه اجتماعی وجود ندارد و یا به درستی اجرا نشده است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی گفت: متاسفانه می‌بینیم که نیروی انتظامی با ناهنجاری‌ها برخورد می‌کند و مورد هجمه قرار می‌گیرد فیلمی نیز اخیرا پخش شد، ولی وقتی فیلم را از ابتدا می‌بینیم رفتار ماموران به درستی شکل گرفته، ولی وقتی این فیلم از قسمتی گرفته و پخش می‌شود نشان از اهداف خاص دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار