استاندار كرمانشاه گفت: دولت به استان كرمانشاه يك توجه ويژه دارد و متهم كردن اين دولت در بي توجهي نسبت به استان بدور از انصاف است.
کد خبر: ۶۰۱۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 06 May 2018

به گزارش تابناک به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ مهندس هوشنگ بازوند امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ یک کار امیدوارکننده‌ای از سوی دولت در زمینه تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی استان صورت گرفت، افزود: در سال گذشته از رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خواستم که گزارشی از وضعیت بودجه استان در سنوات گذشته ارائه کند که در این گزارش مشخص شد که تنها در سال ۱۳۹۶ اعتبارات عمرانی استان ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.

وی بیان داشت: این کار امیدوارکننده و اثربخش از سوی دولت برای استان کرمانشاه صورت گرفت، اما هیچ فردی به این موضوع اشاره نکرد که دولت با وضعیت نامناسب بودجه‌ای خود چگونه اعتبارات عمرانی استان را به صورت ۱۰۰ درصد تخصیص داد؟

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در سال ۱۳۹۵، ۵۱ درصد، سال ۱۳۹۴، ۶۳ درصد، سال ۱۳۹۲، ۳۰ درصد و سال ۱۳۹۱، ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی به استان تخصیص یافته بود که تنها در سال گذشته این تخصیص ۱۰۰ درصد بود که جا دارد صمیمانه از ریاست محترم جمهور، هئیت دولت، رئیس سازمان برنامه و بودجه و مجمع نمایندگان استان تقدیر و تشکر نمایم.

هیچ بودجه‌ای در سال گذشته از استان برگشت نخورد

وی در ادامه با اشاره به برخی از صحبت‌ها مبنی بر اینکه ۳۹ میلیارد تومان از بودجه استان در سال گذشته برگشت خورد، گفت: زمانی که این صحبت‌ها از سوی برخی از افراد پخش شد و در فضای مجازی هم پیچید همان موقع اعلام کردیم که برگشت ۳۵ میلیارد تومان از استان وجود ندارد، اما متاسفانه بعضی عادت دارند که در استان پمپاژ یاس و ناامیدی داشته باشند لذا از این افراد انتظار داشتیم که شهامت عذرخواهی از مردم را داشته باشند و بیایند اعلام کنند که به مردم دروغ گفته اند.

مهندس بازوند با بیان اینکه خوب نیست که به جای امید به دنبال ناامیدی و یاس در جامعه باشیم، اظهار داشت: چرا در سال ۱۳۹۱ که ۳۰ درصد اعتبارات عمرانی استان تخصیص پیدا کرد کسی حرفی نزد و ساکت ماند، اما برای سال ۱۳۹۶ که اعتبارات عمرانی به صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص پیدا کرد بیایند و به دروغ به مردم اعلام کنند که ۳۹ میلیارد تومان از بودجه استان برگشت خورده است؟

رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه استان در ادامه از مدیران استان خواست که با جدیت به دنبال جذب سهم مناسب برای استان در خصوص بودجه و اعتبارات ملی و اعتباراتی که به نوعی شناور در سطح کشور هستند و همچنین اعتبارات بی نام و منطقه‌ای شد.

وی تاکید کرد: مدیران باید حداقل ۳ درصد از سهم اعتبارات ملی را برای استان جذب نمایندو هر دو ماه یکبار گزارشات این پیگیری‌ها را در جلسات شورای برنامه ریزی ارائه کنند.

سهم مناسبی از ارتقاء شاخص‌ها به استان تخصیص نیافته است

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به تخصیص اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومانی از سوی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان اعتبار ارتقاء شاخص‌های توسعه‌ای استان‌ها اشاره کرد و گفت: ما از مسئولین این موضوع می‌خواهیم که چرا سهم استان کرمانشاه با این همه مشکلات ۱۸ میلیارد تومان بوده، اما سهم بعضی دیگر از استان‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است؟

دولت به استان کرمانشاه یک توجه ویژه داشته است

مهندس بازوند همچنین در ادامه به برخی صحبت‌ها که دولت را متهم به بی توجهی نسبت به استان می‌کنند، بیان داشت:متاسفانه امروز برخی از افراد دولت را به توجهی به استان متهم می‌کنند که با توجه به تخصیص مطلوب اعتبارات و همچنین پروژه‌های در دست اقدام و سفر اخیر دولت به استان که اعتبارات بسیار خوبی به استان اختصاص دادند، این صحبت‌ها به دور از انصاف است لذا این گونه صحبت‌ها مشکلی را از استان نمی‌کند و باید با واقع بینی شرایطی را بوجود بیاوریم که زمینه مساعد هر گونه سرمایه گذاری در استان گردد.

وی بیان داشت: این دولت، دولت جمهوری اسلامی است و اگر که گفته می‌شود که دولت کمکی به استان نکرده پس اعتبار این همه پروژه در حال انجام چگونه تامین شده است؟

مقام عالی استان گفت: در سفر اخیر دولت به استان هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه راه آهن استان در نظر گرفته شد و همچنین در همان سفر دولت تقبل کرد که برای تسریع در اجرای قطار شهری کرمانشاه ۳۵۰ میلیارد تومان بپردازد و همچنین برای مهار آب‌های مرزی هم ۶ هزار میلیارد تومان تامین بودجه شده است.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: دولت در زلزله سال گذشته استان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات به استان تخصیص داد که واقعا یک کار بی نظیری در این زمینه صورت گرفت لذا متهم کردن دولت به بی توجهی به استان دور از انصاف است.

مهندس بازوند تصریح کرد: در هفته‌های چذشته وزرای نیرو و ارتباطات به کرمانشاه آمدند و در آینده نزدیک هم وزرای بهداشت و آموزش و پرورش هم به استان خواهند آمد و تقریباً هر ۱۵ روز یکبار یک وزیر به استان آمده بنابراین بیان و گفتن مشکل بدون ارائه راهکار و متهم کردن دولت به بی توجهی به استان هیچ مشکلی را حل نمی‌کند.

وی همچنین از تمام مدیران و مسئولین استان خواست که تمام خرید‌های خود را از استان انجام دهند و کالایی که در استان تولید می‌شود هیچ مدیری حق خریداری کالا مشابه را ندارد.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار