رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت:هدررفت آب در شبکه آبرسانی خراسان رضوی به بیش از 30 درصد می رسد.
کد خبر: ۶۰۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 07 May 2018

به گزارش تابناک : رضا شیران‌خراسانی صبح امروز در جلسه شورای اداری، توسعه و نخبگان خراسان‌رضوی اظهار داشت: آن چیزی که در میان مدیران اجرایی می‌بینیم، فقدان اختیارات است، در برنامه ششم در حوزه توزیع قدرت موادی آمده و خواسته شده اختیارات لازم به استان‌ها و شهرستان‌ها داده شود.
وی با اشاره به فقدان منابع و تورم قوانین بیان کرد: تداخل و در حقیقت مسائلی که بین دستگاهی است نیز سبب شده مدیران دستگاه اجرایی به جای تفسیر از قانون، تفسیر مضاعف از قانون داشته باشند و تقاضا داریم اختیارات بیشتری به مدیران استانی اعطا شود.
رئیس مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی افزود: امروز دنیا به سیستم افقی روی آورده و سیستم عمودی معنا ندارد، تعداد زیادی از نمایندگان به دنبال ارتقا شهرستان و دهستان خود هستند و توقع داریم این تصمیم‌گیری سریع‌تر رخ دهد.
شیران خراسانی با اشاره به کمبود آب در استان خراسان‌رضوی و کشور ادامه داد: بیش از 30 درصد هدررفت آب در شبکه آبرسانی داریم، قیمت تمام شده آب 4000 تومان در هر مترمکعب است، در مورد منابع آبی باید به این مسئله توجه شود تا هدررفت آب را کاهش دهیم. در حوزه مشهد، از 220 میلیون مترمکعب آب که به مخازن می‌آید، 170 میلیون مترمکعب استفاده شده و بقیه آب بدون درآمد است که به دلیل فرسودگی از بین رفته است.
وی ادامه داد: جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب ما 52.7 است و از شاخص عقب هستیم، در کشف‌رود مشهد، بیش از 4000 لیتر فاضلاب بر ثانیه موجود است و نیازمند تصفیه هستیم و استفاده مناسبی باید از آب کشاورزی صورت بگیرد، مهار آبهای مرزی در اکثر شهرستانهای ما مشکل دارد. سه رودخانه عظیم ما نیازمند سدسازی است.
شیران خراسانی با اشاره به موقعیت خاص خراسان رضوی و مشهد بیان کرد: راه‌آهن برقی مشهد به تهران اتفاق افتاده و سهم دولت پرداخته شده و می‌خواهیم با برقی‌کردن قطار ظرفیت زائر را به 25 میلیون‌نفر برسانیم اما تعجب می‌کنم شورای عالی معماری و شهرسازی بعد از اجرای 48 درصدی این طرح، عرض معابر و خیابان را کم کردند در حالی که باید زائر را تکریم کرد. چطور قرار است زائر دو برابر شود و عرض معابر کم می‌شود؟ راه آهن مشهد به گرگان و زاهدان اتفاقاتی رخ داده اما این دو راه آهن از اهمیت ویژه برخوردار هستند و در حوزه راه شاخص استان ما پائین است.
وی گفت: با نهایت افتخار، خاک پای زائر را سرمه چشم می‌کنیم اما از 27 میلیون زائر پذیرایی می‌کنیم اما سهم ما از بودجه کمتر از 6 درصد است؛ دو منطقه دوغارون و سرخس ما صادرات محور است تقاضا داریم برای اینها اتفاق خوبی رخ دهد، بخش تبادکان ما در حوزه آموزش و پرورش تعداد دانش آموزانش بیشتر از دانش آموزان چندین استان است و باید به این بخش توجه شود. 

 

 

منبع : تسنیم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار