یادواره ۸۸ شهید نوجوان استان همدان با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مسئولان استانی برگزار و از خانواده‌های شهدای نوجوان استان تجلیل شد.
کد خبر: ۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴ 18 February 2015
یادواره ۸۸ شهید نوجوان استان همدان با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مسئولان استانی برگزار و از خانواده‌های شهدای نوجوان استان تجلیل شد.
 

به گزارش تسنیم یادواره شهدای نوجوان استان همدان با حضور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، رئیس بنیاد شهید استان همدان، فرمانده انتظامی استان همدان، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و دانش‌آموزان رد مجتمع ایثار سپاه انصارالحسین(ع)  برگزار شد. 

 

رئیس بنیاد شهید همدان در این مراسم اظهار داشت: شهدا و ایثارگران از اقشار مختلف مردمی نقش اصلی را برای حفظ انقلاب اسلامی ایفا کردند که الهی بودن این نهضت با تمسک به نهضت عاشورا را نشان می‌دهد. 

 

ناصر عارف بیان کرد: اکنون دشمنان اسلام با ورد گروه تروریستی و تکفیری داعش با نام اسلام قصد وارد آوردن ضربه به اسلام را دارند تا از گسترش حزب الله و اسلام در دنیا جلوگیری کنند و روند اسلام گرایی در مناطق مختلف جهان را با کندی مواجه سازند. 

 

عارف گفت: این گروه تروریستی هیچ گونه رحم و مروتی نداشته و تهی از فقیه هستند که راهشان منحرف بوده و بریا سرکوب آنها بسیاری همانند دوران دفاع مقدس آماده مبارزه با این گروه منفور هستند. 

 

وی اظهار داشت: ایران با هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب از کشورهای قدرتمند و دارای عزت در منطقه است و به طور قطع ایران در جهان پیروز و سرافراز باست و این سرافرازی را مدیون شهدای جهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف  هستیم.

 

در ادامه این جلسه گروه سرود دخترانه گل نرگس از دبیرستان حجاب به اجرای سرود دسته جمعی پرداختند. 

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینا و امام جمعه شهر مریانج نیز در این مراسم با اشاره به منزلت شهادت اظهار داشت: امیرالمومنین(ع) در نامه ۵۳ به مالک اشتر فرمودند «از خداوند بزرگ برای خودم و تو شهادت را طلب می‌کنم» که این جمله ایشان نیز منزلت شهادت را بیش از پیش آشکار می‌کند. 

 

حجت الاسلام و المسلمین رستمی بیان کرد: این یادواره برای گرامیداشت یاد شهدایی است که در دوره نوجوانی به مقام شامخ شهادت نائل آمدند و به حق شهدا امامزادگان عشق هستند. 

 

رستمی با اشاره  به اینکه شهدا امامان جامعه هستند که تا زمانی که نام، یاد و پرچمشان در جامعه وجود دارد همچنان رسالت خود را به انجام می‌رسانند، افزود: شهیدان شفیع هستند که در روز قیامت بسیاری از آنها دستگیری می‌خواهند و در این دنیا نیز بسیاری از انسان‌های غافل با بازگشت قطعه‌هایی از پیکرهای مطهر شهدا و یا پلاک‌هایشان راه صحیح را می‌یابند. 

 

وی وجود خانواده‌های شهدا را برای دین اسلامی که در معرض هجمه‌های گوناگون دشمن قرار دارد بسیار پربرکت و مهم  دانست و گفت: شهادت فرزند برکتی است که از جانب خداوند به اولیا شهدا عطا شده است. 

 

در این مراسم به نیابت از خانواده ۸۸ شهید نوجوان و گرانقدر استان از خانواده‌های شهید؛ جلال تقوی طلب، شهید فریدون معظمی، شهید نباتعلی یارمطاقلو سهرابی، شهید مهدی قره باغی، شهید پیام درویشی از نهاوند، شهید محمد ازناوی از ملایر، شهید محمود صاحبی از کبودراهنگ، شهید بهزاد نجفی از کبودراهنگ، شهید مرتضی بختیاری، شهید عین اله رجبی، شهید شمس اله شیرخانی از بهار، شهید حسن نانکلی از تویسرکان و شهید امین زابلی از فامنین تجلیل شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار