مديرعامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران، اعلام کرد ايران پيشنهاد جديدي به قزاقستان براي از سرگيري سوآپ و ترانزيت نفت و محصولات نفتي ارائه مي کند.
کد خبر: ۶۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵ 12 July 2015
به گزارش تابناک یزد"سيدپيروز موسوي" مديرعامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران امروز شنبه با اشاره به معرفي و تشريح ظرفيت‌ هاي سرمايه گذاري در پايانه نفتي شمال به عنوان بزرگترين پايانه نفتي ايران در درياي خزر، گفت به زودي ظرفيت‌ هاي اين پايانه نفتي در نمايشگاهي در " آکتائو" قزاقستان معرفي و تشريح خواهد شد.
مديرعامل شرکت پايانه‌هاي نفتي ايران، با اشاره به موقعيت " بندر تجاري آکتائو " در استان مانگستائو قزاقستان در ساحل درياي خزر افزود، اين بندر مي‌ تواند نقش مهمي در توسعه صادرات و مبادلات محصولات ايران به ويژه نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي داشته باشد.
موسوي خاطرنشان کرد، هم اکنون ظرفيت‌هاي مناسبي براي از سرگيري فعاليت‌ ها در حوزه انرژي بين ايران و قزاقستان در درياي خزر وجود دارد.
پايانه‌هاي نفتي "نکا" در سواحل درياي خزر ايران و بندر تجاري آکتائو در قزاقستان از زيرساخت‌ ها و ظرفيت‌ هاي عملياتي لازم به منظور از توسعه تجارت نفتي بين اين دو کشور همسايه در درياي خزر برخوردار هستند.
اين بندر امکان تردد کشتي ها را از کانال " ولگا "، به درياي سياه و درياي مديترانه فراهم مي‌کند و از اين نظر از اهميت ويژه اي برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار