آرش ضیاءآبادی معاون حفظ و احیای میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین:قبول داریم که سرداب، گنبد و فضای بیرونی امامزاده حسین وضعیت مناسبی ندارد اما رسیدگی به وضعیت این بنا، نیازمند اعتبار است.
کد خبر: ۶۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱ 13 July 2015
آرش ضیاءآبادی معاون حفظ و احیای میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در نشستی که با مدیرکل و کارشناسان اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به بهره‌برداری‌هایی که طی سال‌های گذشته از مجموعه سردار صورت گرفته، به این بنا آسیب وارد شده است. 
ضیاآبادی گفت: به همین خاطر سال گذشته، این بنا تخلیه و اقداماتی برای رفع خطر و مرمت اضطراری این بنا انجام شد. 
وی با اعلام اینکه با وجود اقدامات صورت گرفته، این بنا نیاز به اقدامات بیشتر دارد، یادآور شد: اگر اعتبارات برای این بنا تخصیص داده شود، اقدامات عمرانی و مرمتی این بنا نیز تسریع می‌یابد. 
معاون میراث فرهنگی اداره‌ی کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در ادامه با اشاره به وضعیت موجود سرداب، گنبد و فضای بیرونی امامزاده حسین گفت: ما نیز قبول داریم که وضعیت فعلی این بنا مناسب نیست و چندین سال است نتوانسته‌ایم این بنا را کامل کنیم. 
وی دلیل این امر را کمبود اعتبارات عنوان و اضافه کرد: علاوه بر آن اجرای ماده 180 نیز در تخصیص اعتبارات برای این بنا، محدودیت‌هایی قایل شده است. 
ضیاءآبادی تصریح کرد: با توجه به این اوصاف، در صورت همکاری اداره‌ی کل اوقاف و یا وجود خیرین در این حوزه، میراث آمادگی دارد تا در راستای فعالیت‌های عمرانی و مرمتی در این بنا اقدام کند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار