رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: سازه‌های چوبی بازار سنتی همدان نیازمند ایمن‌سازی است.
کد خبر: ۶۱۴۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹ 03 June 2018
رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: سازه‌های چوبی بازار سنتی همدان نیازمند ایمن‌سازی است.

به گزارش مهر، محمدرضا بیاناتی در کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان از آموزش ایمنی به ۱۱۱ هزار و ۱۴۱ نفر در سال گذشته خبر داد.

وی گفت: سال گذشته در حوزه پیشگیری حفاظت ساختمان‌ها در برابر حریق و حوادث ۳ هزار و ۲۱۶ مورد بازدید و پایش سطح ایمنی در شهر به انجام رسید.

وجود حدود ۳۰ هزار واحد تجاری در شهر همدان

بیاناتی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ ساختمان اداری و درمانی در همدان وجود ندارد که پایش نشده باشد از وجود حدود ۳۰ هزار واحد تجاری در شهر همدان سخن گفت و افزود: ضعف موجود در پیشگیری مربوط به تعداد پایین پایش سطح ایمنی ساختمان‌های تجاری است که باید مورد بیشتری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای عملیات سازمان در سال ۹۵ و ۹۶ گفت: با توجه به اینکه در حوزه آموزش و پیشگیری به شیوه مناسبی پیش رفته‌ایم، با کاهش عملیات مواجه بودیم.

بیاناتی با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۳ هزار و ۳۶۷ عملیات در سازمان انجام شده است، افزود: این تعداد عملیات در سال ۹۶ به ۲ هزار و ۹۸۱ مورد رسید که با ۱۲ درصد کاهش همراه است.

وی با اشاره به اینکه میانگین عمر تجهیزات و امکانات این سازمان عنوان کرد: تمام تلاش این سازمان بر این است تا تمام تجهیزات مورد نظر به‌روز نگه داشته شوند.

سطح‌بندی نیرو‌های انسانی

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان با تأکید بر اینکه بر سطح‌بندی نیرو‌های انسانی اعتقاد دارم، افزود: بر اساس عملکرد نیروها، پاداش و مزایا پرداخت می‌شود.

بیاناتی با اشاره به نیاز‌های اساسی سازمان در حوزه تجهیزات، درخواست خرید خودروی نردبان و بالابر هیدرولیکی را مطرح کرد.

وی با اشاره به مشکلات جدی که در بازار همدان به عنوان یکی از اماکن حساس، وجود دارد، عنوان کرد: به کارگیری افراد و پرسنل خاص آموزش دیده به عنوان متصدی امور ایمنی در راسته بازار‌ها و مراکز خرید و الزام به شرکت‌های بیمه برای اخذ تأییدیه ایمنی قبل صدور هر گونه بیمه‌نامه آتش‌سوزی و نیز اجرای سیستم اطفای حریق‌تر (هوزریل) در بازار‌های قدیمی با رعایت ضوابط مورد نظر و ایجاد زیرساخت به منظور نصب شیر‌های هیدرانت در اماکن قدیمی از جمله پیشنهادات سازمان به منظور ارتقای ایمنی بافت سنتی بازار، مجتمع‌های تجاری و ساختمان‌های بلند تجاری است.

ایجاد زیرساخت مناسب به منظور جمع‌آوری سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد در فصول سرد سال
بیاناتی در ادامه توزیع و انتقال اصولی برق و کابل‌کشی استاندارد، ایجاد زیرساخت مناسب به منظور جمع‌آوری سیستم‌های گرمایشی غیراستاندارد در فصول سرد سال، تأمین راه‌های خروج مناسب و استاندارد در تمامی ساختمان ها، رفع موانع ثابت مانند رفوژ‌ها در راسته بازار‌ها به منظور امدادرسانی سریع و همچنین مقاوم‌سازی و بازسازی سازه‌های چوبی قابل اشتعال در بافت‌های سنتی بازار از دیگر پیشنهادات سازمان به منظور ارتقای ایمنی ساختمان‌های قدیمی ذکر کرد.

مدیر معاونت تاکسیرانی و حمل‌ونقل بار شهری و حومه شهرداری همدان نیز در این جلسه در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، گفت: نوسازی ناوگان درون‌شهری از دغدغه‌های اصلی شورا و شهرداری است و به این منظور طی نشستی با وزیر صنعت، دستوری صادر شد تا مدیرعامل ایران خودرو فقط برای همدان وبگاه نوسازی تاکسی خودروی پژو، سمند و آریو را تا هفته آینده باز کند.

منع فعالیت خودرو‌های فرسوده تاکسی در رینگ اول شهر

مهران حاجیان گفت: بزودی قانون منع فعالیت خودرو‌های فرسوده تاکسی در رینگ اول شهر اجرایی خواهد شد کمااینکه موارد تشویقی زیادی هم برای این مهم لحاظ شده است.

وی در خصوص بیمه تاکسی‌داران نیز یادآور شد: با توجه به بدهی سنگین دولت به سازمان تأمین اجتماعی به عنوان یک مشکل کشوری، تمام رؤسای تاکسیرانی و نمایندگان تاکسی‌داران سخت پیگیر موضوع هستند.

رئیس کمیسیون نظارت حقوقی و اداری شورای اسلامی شهر همدان نیز در زمینه تجهیز پلکان و آسانسور سازمان آتش‌نشانی شهرداری همدان، اظهار کرد: علاوه بر اینکه به دنبال دستگاه‌های به روز و جدید هستیم، باید برای تبدیل مکانیکی این تجهیزات به هیدرولیکی هم رایزنی شود.

سید مسعود عسگریان در ادامه با اشاره به اینکه باید آخرین اطلاعات شرایط پرداخت بیمه تاکسیداران برای رایزنی مناسب‌تر در این حوزه دریافت شود، عنوان کرد: در زمینه مدل‌های اقتصادی که در حوزه حمل و نقل درون شهری در حال اجراست، باید بر اساس ضوابط خاص در کنار آنها، فکر اساسی برای تقویت صنف تاکسیداران داشته باشیم و زمینه رقابت مثبت برای ارائه خدمات بهتر به مردم را فراهم کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار