معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اسلام مجسم بود، گفت: اگر شخصیت ایشان به نسل جوان شناخته شود در حقیقت نمود عینی اسلام را به تصویر کشیده ایم.
کد خبر: ۶۱۵۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 05 June 2018
معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) اسلام مجسم بود، گفت: اگر شخصیت ایشان به نسل جوان شناخته شود در حقیقت نمود عینی اسلام را به تصویر کشیده ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر عروتی موفق با بیان اینکه امام راحل را آنگونه که شایسته ایشان است، نتوانسته ایم به جوانان بشناسانیم، تاکید کرد: شخصیت ایشان در قالب همایش ها، کنفرانس ها، مجلات و به ویژه از طریق ظرفیت هنر باید به نسل جوان شناخته شود.

وی با بیان اینکه امام (ره) الگوی زندگی یک رهبر به دور از روحیه اشرافیگری را در جهان داراست، افزود: شخصیت ایشان در زمینه‌های مختلف همچون ساده زیستی، قاطعیت، استکبارستیزی، دشمن شناسی، استقلال طلبی، موضع گیری به موقع و توجه به ارزش‌های اصیل اسلامی برای نسل حاضر مسئولان الگو قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه محبوبیت از طرف خداوند بر دل‌ها ایجاد می‌شود، ادامه داد: کسی که رابطه خود را با خداوند اصلاح کرده باشد و مسیر الهی را طی کند، به طور قطع در میان مردم نیز محبوبیت خواهد یافت بنابراین مهمترین علت محبوبیت ایشان در نزد مردم اصلاح رابطه با خداوند بود.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: در زمان تشییع پیکر امام راحل همه اقشار با سلیقه‌ها و دیدگاه‌های مختلف اشک می‌ریختند که این نشان از پیوند عاطفی عمیق ایشان با مردم بود.

وی تصریح کرد: شخصیت امام (ره) در جهان معاصر بسیار کم نظیر و ارزشمند است که توانستند با تقوا و اخلاص فراوان منشا انقلاب و حرکتی عظیم باشند.

عروتی موفق با اشاره به اینکه شخصیت امام (ره) را در سه بعد علمی، اخلاقی و سیاسی می‌توان بررسی کرد، افزود: بسیاری از علما در ساحتی هستند و در یک موضوع خاص تخصص دارند، اما امام خمینی (ره) در موضوعات مختلف همچون فلسفه، عرفان، فقه، عرفان عملی و... کتب مختلف تدوین کرده اند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) مراحل سیر وسلوک عرفانی را به خوبی طی کرده اند همچنین در حوزه سیاست مدرن نیز کمتر اندیشه پردازی ورود پیدا کرده، اما ایشان در این حوزه دارای نظریه ولایت فقیه بوده و حکومتی بر این مبنا نیز برپا کردند.

معاون فرهنگی دانشگاه بوعلی سینا در پایان یادآور شد: امام (ره) در حوزه اخلاق نیز کتب مختلفی تدوین کرده که در ذهن تاریخ ماندگار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار