نخستین همایش گردشگری ادبی در غرب کشور با هدف پیوند میان فعالان گردشگری و پژوهشگران ادبیات و با حضور اعضای انجمن‌های شاهنامه‌خوانی در استان همدان از پنجشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴ 19 February 2015

نخستین همایش گردشگری ادبی در غرب کشور با هدف پیوند میان فعالان گردشگری و پژوهشگران ادبیات و با حضور اعضای انجمن‌های شاهنامه‌خوانی در استان همدان از پنجشنبه، ۳۰ بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از همدان،‌ حسین زندی، دبیر اجرایی همایش گردشگری ادبی همدان چهارشنبه، 29 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی راهنمایان گردشگری طی دو روز با حضور راهنمایان و فعالان حوزه‌ی گردشگری، اعضای انجمن‌های شاهنامه‌خوانی، شاعران و نویسندگان کشور است تا ظرفیت‌های گردشگری همدان معرفی شود.

وی افزود: این همایش دو روزه، نخستین همایش در زمینه‌ شناسایی و معرفی این نوع از گردشگری فرهنگی است که به پیشنهاد گروه کاری سازمان‌های غیردولتی حامی گردشگری و توسعه‌ پایدار که متشکل از 60 انجمن غیر دولتی حوزه‌ گردشگری در سراسر کشور است، برگزار می‌شود.

زندی ادامه داد: هدف هر گردهمایی گروه کاری سازمان‌های غیردولتی حامی گردشگری و توسعه‌ پایدار ترویج فرهنگ گردشگری پایدار و تعریف عمومی اصول، استانداردها، راهکارهای اجرایی آن و شناخت هر چه بیشتر از گردشگری پایدار، مسئولانه، پاک، هدفمند، نظامند و متوازن است.

دبیر اجرایی همایش گردشگری ادبی بیان کرد: معرفی زمینه‌ها و شکل‌های نوین گردشگری به منظور توسعه‌ متوازن گردشگری و بهره‌گیری از توانایی‌های بهتر محیطی، بررسی و ارائه‌ تأثیرات مثبت گردشگری پایدار و مسئولانه بر حفظ، احیا، معیشت و فرهنگ جامعه محلی و بومی ایران از دیگر اهداف این گروه است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف این برنامه معرفی هر چه بیشتر گردشگری ادبی به عنوان یکی از زمینه‌های نوین و اثر‌گذار درزمینه‌ گردشگری فرهنگی است، اظهار کرد: ما در این همایش تلاش کرده‌ایم از سه ضلع نهادهای مدنی، نهادهای دولتی و جامعه محلی کمک بگیریم تا بتوانیم موضوع مشارکت درتوسعه را مطرح کنیم.

زندی اظهار کرد: طراحی مسیری برای گردشگران ادبی شهر همدان، برگزاری کارگاه آموزشی و هم‌اندیشی مرتبط کرسی‌نشینی به‌عنوان مراسمی سنتی برای تبادل فرهنگی، شاهنامه‌خوانی و نمایشنامه‌خوانی برنامه‌ریزی شده است.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار