کمیته دفاعی پارلمان انگلیس امروز (سه‌شنبه) خواستار افزایش بودجه نظامی این کشور و اطمینان یافتن نسبت به از دست نرفتن قدرتش مقابل ایالات متحده و تحکیم نقش راهبردی در ائتلاف نظامی ناتو شد.
کد خبر: ۶۲۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ 26 June 2018

به گزارش تابناک : بودجه نظامی باید با هدف تقویت و حفظ قدرت نظامی انگلیس، از سطح کنونی دو درصدی به ۲.۵ درصد تولید ملی افزایش یابد.

براساس این گزارش، اگر قرار باشد ظرفیت و قابلیت‌های نیروهای مسلح افزایش یابند، بودجه باید سه درصد افزایش یابد.

بودجه نظامی ۳۵.۳ میلیارد پوندی انگلیس (۴۷ میلیارد دلار) در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ آن را یکی از اندک اعضای ناتو کرد که هدف دو درصدی ائتلاف تحت امر ناتو را محقق می‌کند و آن را به چشم سدشکنی علیه اقتدار نظامی روسیه می‌داند.

اما، در شرایطی که یک دهه کاهش هزینه‌های دولتی تهدیدی برای برخی حوزه‌های نظامی انگلیس است، نخست‌وزیر انگلیس از جانب اعضای حزبش و نظامیان برای افزایش بودجه تحت فشار است. جولیان لویس،‌ رئیس کمیته دفاعی انگلیس گفت: بودجه نظامی حوزه‌ای است که باید پیامی قدرتمند به متحدان و دشمنان ما بفرستد.

در این گزارش دفاعی که قدرت مستقیمی برای تغییر سیاستگذاری ندارد، تاکید شده، نقش انگلیس درون ناتو به حفظ روابط انگلیس – ایالات متحده آمریکا کمک می‌کند. طبق آن، روابط تارخی نزدیک و ادامه توانایی برای مبارزه در کنار ایالات متحده برای مناسبات دیپلماتیک گسترده‌تر آنها حائز اهمیت است.

در این گزارش با اشاره به منافع عملیاتی و مالی آمده است: مشارکت نظامی میان بریتانیا و ایالات متحده یکی از پایه‌های روابط دوجانبه است. با این حال، چنین هدفی تنها در شرایطی تداوم می‌یابد که ارتش بریتانیا هم ظرفیت و هم قابلیت نگهداری اهداف بین عملیاتی با ارتش آمریکا را حفظ کند و از بار مسؤولیت‌های آمریکا بکاهد.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار