رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین:
رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت:جشنواره‌ کتابخوانی رضوی گامی موثر در ارتقای سطح فرهنگ و سواد معنوی جامعه است.
کد خبر: ۶۲۴۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴ 30 June 2018

جشنواره‌ کتابخوانی رضوی گامی موثر در ارتقای سطح فرهنگ و سواد معنوی جامعه استرئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار تابناک قزوین ضمن دعوت عموم مردم به شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی افزود: از آنجایی که شاهد کاهش سرانه مطالعه در کشور هستیم، اجرای هر برنامه فرهنگی که این آمار را تغییر دهد باید به فال نیک گرفت.

وی اظهار کرد: در این بین اجرای برنامه های فرهنگی چون جشنواره رضوی که با نام امام هشتم شیعیان گروه خورده است می تواند نقش موثرتری داشته باشد زیرا امام رضا (ع) به دلیل محوبیت زیادی  که در جامعه دارد هر آنچه که با نام ایشان مزین باشد مورد توجه قرار می گیرد و چه بهتر آنکه ذائقه مخاطب را به سمت نگرش و خلق و خوی آن حضرت برد آن هم نسل جوانی که این روزها بیش از پیش تشنه اخلاق حسنه و ویژگی های رفتاری ایشان است.

قافله باشی اضافه کرد: البته این  امر محقق نمی شود؛مگر اینکه دست اندرکاران جشنواره ضمن آشنایی با علاق جوانان در جهت ذائقه سازی برآیند که این امر سیاست مدون و بلندمدت را می طلبد.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین افزود: به طور قطع همان طور که امام رضا(ع) مشتاقان بسیاری دارد، سیره و روش آن حضرت در قالب کتاب می تواند این گرایش را دو چندان کند و چه بهتر که کتاب هایی که ارائه می شود به زبان ساده و قابل فهم برای همه گروه ها باشد تا این دایره را گسترده تر کند البته معتقدم ترویج کتاب هایی از این دست هم می تواند مخاطب را از نگاه سطحی به عمق بکشاند و مانع بسیاری از خرافات شده و شبهات موجود را برطرف کند.

به گفته قافله باشی،اگر روحیه پرسشگری و مطالبه گری  در بین عموم جامعه ترویج یابد،فرد برای پاسخ به سووالاتش به سراغ کتاب می رود و این روحیه را باید از سنین کودکی ترویج داد.

وی معتقد است اگر در مهدهای کودک و پیش دبستانی ها بر روی روحیه پرسشگری کار شود کودک به سمت تفکر و چرایی سوق داده می شود و به طور قطع در سنین بالاتر پاسخ به سوال های خود را در کتاب جستجو می کند .

قافله باشی بیان کرد: برای حفظ فرهنگ غنی کشورمان نیاز د اریم که تاملی بر فرهنگ شفاهی خود داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت:با توجه به اینکه مجموعه مدیریت شهری وظیفه مستقیمی در پرداختن به مقوله کتاب و کتابخوانی ندارد اما در حیطه کاری خود برنامه هایی را تدوین کرده و در طول سال آنها را دنبال می کند.

این مسئول توضیح داد: توجه به ساخت و جانمایی المان های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی،فضا سازی و تبلیغات شهری، برپایی همایش، نشست های ادبی و فرهنگی و از همه مهمتر احداث واحد کتابخانه در فرهنگسرا و خانه های فرهنگ، احداث قرائت خانه های مختلف در نقاط مختلف شهر به ویژه نواحی منفصل شهری و مناطق کم برخوردار را از جمله اقدامات مدیریت شهری برشمرد که با سیاست گذاری شورای شهر در جهت ارتقای سرانه مطالعه به انجام رساند ه و می رساند..

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار