مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از برداشت 350 تن محصول هلو و شلیل از 55 هکتار باغ های این شهرستان خبر داد و گفت: این میزان تولید نسبت به سال زراعی 96- 95، 20درصد کاهش دارد .
کد خبر: ۶۲۴۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ 30 June 2018

مهدی غیب الهی افزود: علت کاهش تولید تداوم 2دهه پدیده خشکسالی ، افت سطح آب های زیرزمینی ، تغییر الگوی کشت و توسعه کاشت محصول کم آبخواه است .
وی اظهار کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه متوسط عملکرد این 2 محصول هفت تن و در بعضی از باغ ها تا 10تن در واحد سطح بود.
وی ارقام مرغوب هلو را زعفرانی ، انجیری و بومی پاییزی به عنوان بخشی از میوه های سر درختی ابرکوه ذکر کرد.
غیب الهی ایجاد صنایع فرآوری را کلید توسعه بخش کشاورزی شهرستان دانست و افزود: ایجاد چنین واحدهایی علاوه بر اشتغالزایی و رونق اقتصادی از ضایعات میوه جلوگیری می کند.
به گفته وی سالانه در شرایط عادی از هشت هزار هکتار باغ های ابرکوه 45 هزار تن انواع محصول سردرختی تولید و روانه بازار مصرف می شود.
وی به توانمندی های ابرکوه به عنوان یکی از قطب های مهم کشاورزی استان یزد اشاره کرد و یادآور شد: این شهرستان از لحاظ تولید محصول زراعی و باغی مقام نخست و در تولید محصول دامی در رتبه دوم قرار دارد. 
به گفته غیب الهی با توجه به محدودیت منابع آبی و با هدف بهره وری بیشتر و افزایش درآمد کشاورزان تاکنون در سه هزار هکتار اراضی طرح آبیاری نوین بارانی و قطره ای اجرا شد . 
در حال حاضر هفت هزار و 500 خانوار ابرکوهی با کشت انواع محصول زراعی و باغی در 15هزار هکتار اراضی بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار