معاونسازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: نوسان ۱۰ درصدی قیمت در ۵۸ کالای اساسی در خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری اتفاق افتاده است.
کد خبر: ۶۲۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷ 30 June 2018

به گزارش تابناک قم، احمدرضا سمیعی نسب در جلسه ستاد تنظیم بازار که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: حفظ ثبات قیمت در بازار هدف مهمی بوده که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دنبال می‌کند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به برخی نوسانات قیمت در کالاهای اساسی در استان قم افزود: نوسان 10 درصدی قیمت در 58 کالای اساسی در خردادماه نسبت به اردیبهشت‌ماه سال جاری اتفاق افتاده است.

سمیعی نسب گفت: برخی کالاهای اساسی در فاصله یک ماه گذشته بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشته است، در مقایسه سالانه در خردادماه 97 نسبت به سال 96 نیز برخی کالاهای اساسی مانند برنج کاهش قیمت داشته است.

وی با اشاره به مسئله افزایش قیمت گوشت در مراکز عرضه استان تصریح کرد: گوشت‌ قرمز نسبت به سال گذشته به‌صورت نسبی با افزایش قیمت بالای 20 درصدی روبه‌رو شده که باید دلایل این افزایش قیمت به‌درستی مشخص شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با ابراز خرسندی از ثبات قیمت در بخش گوشت مرغ عنوان کرد: نوسانات قیمت مرغ در خردادماه سال جاری نسبت به خردادماه سال قبل نوسان بسیار اندکی را نشان می‌دهد اما تخم‌مرغ با توجه به بیماری آنفولانزای مرغی با افزایش نرخ نوسانات بیشتری روبه‌رو بوده است.

سمیعی نسب افزایش قیمت در لبنیات را موردتوجه قرار داد و تصریح کرد: در بخش لبنیات نیز درمجموع در خردادماه سال جاری نسبت به خردادماه سال گذشته در تمام فراورده‌های لبنی شاهد افزایش قیمت در حدود 15 درصد بوده‌ایم.

وی با اشاره به کاهش ملموس قیمت در حبوبات ادامه داد: در بخش حبوبات شاهد کاهش قیمت در تمام محصولات این بخش در خردادماه سال جاری نسبت به خردادماه سال گذشته بوده‌ایم.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به عدم افزایش قیمت نان و اعتراض نانوایان تأکید کرد: در چهار سال گذشته به‌جز قیمت آرد تمام موارد دیگر درزمینهٔ تولید نان افزایش پیداکرده که این مسئله سبب نارضایتی و گله‌مندی بسیاری از نانوایان شده است.

محمدی چهر ادامه داد: طبق برخی ابلاغیه‌های دولت در سال‌های گذشته باید بیست درصد از نانوایی‌های هر استانی کشور به‌صورت آزاد پز اداره شده و از هرگونه نرخ‌گذاری دولتی نیز مستثنا شوند.

وی با اشاره به افزایش قیمت نان توسط برخی واحدهای آزاد پز عنوان کرد: در ماه‌های گذشته قیمت آرد غله 9 درصد افزایش پیداکرده بود و با توجه به مصوبه دولت در آزاد بودن این واحدها در نرخ نان قیمت نان را تا حدودی را افزایش داده بودند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: با توجه به بازگشت قیمت آرد به قیمت اولیه هرگونه افزایش قیمت نان ممنوع است، هزار و 60 موزد بازدید بازرسی از واحدهای تولید نان در خردادماه سال جاری انجام و 96 پرونده تخلف تشکیل‌شده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار