شفت – رئیس اداره آموزش و پرورش شفت با گرامیداشت یاد «حسن امیدزاده» اعلام کرد: مراسم سومین سالگرد درگذشت معلم فداکار شفتی با حضور وزیر اسبق آموزش و پرورش برگزار می شود.
کد خبر: ۶۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴ 19 July 2015
عبدالله رنجی در گفتگو با خبرنگار مهر با گرامیداشت یاد و خاطره «حسن امیدزاده» معلم فداکار اظهار کرد: به مناسبت سومین سال درگذشت این معلم فداکار، یادواره ای با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: سخنران این مراسم  «حسین مظفر» وزیر اسبق آموزش و پرورش و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شفت ضمن دعوت از همه مردم شهرستان برای شرکت در این یادواره گفت: معلمی شغل انبیای الهی است و معلمانی مانند مرحوم حسن امیدزاده مصداق بارز این جمله هستند.

به گفته رنجی این مراسم روز سوم مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ ظهر در مسجد جامع شهر شفت برگزار می شود.

حسن امیدزاده معلم فداکار و ایثارگر شفتی در ۳۰ام تیرماه سال ۹۱ در سن ۵۸ سالگی پس از تحمل سال های رنج ناشی از سوختگی درگذشت.  وی معلم کلاس پنجم ابتدایی مدرسه روستای بیجارسر شهرستان شفت بود که در زمستان سال ۷۶ در واقعه آتش سوزی مدرسه محل خدمتش با به خطر انداختن جان خود ۳۰ دانش آموز گرفتار در آتش را نجات داد اما خود از ناحیه سر، صورت و گردن دچار سوختگی شدید شد. وی بعد از حادثه فوق، ۱۷ بار مورد عمل جراحی قرار گرفت اما در نهایت در ۳۰ ام تیرماه سال ۹۱ بعد از ۱۵ سال تحمل رنج و عذاب ناشی از سوختگی در بیمارستان شهرستان فومن درگذشت و در زادگاهش بیجارسر شفت به خاک سپرده شد.

نام مدرسه محل خدمت وی پس از فداکاری این معلم ایثارگر به «معلم ایثارگر حسن امیدزاده» تغییر کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار