دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان همدان با بیان اینکه ما فرد یا کاندیدای مستقل داریم، اما حزب سیاسی «مستقل» نداریم، گفت: انتخابات خانه احزاب با این وضعیت مورد قبول ما نیست.
کد خبر: ۶۳۵۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱ 26 July 2018

دبیر حزب موتلفه اسلامی در استان همدان با بیان اینکه ما فرد یا کاندیدای مستقل داریم، اما حزب سیاسی «مستقل» نداریم، گفت: انتخابات خانه احزاب با این وضعیت مورد قبول ما نیست.

به گزارش فارس، محمود الفت در جلسه افتتاح خانه احزاب در همدان اظهار کرد: ما قبلا با معاون سیاسی استاندار صحبت کرده بودیم که ما در همدان فقط دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب داریم و تشکل‌هایی با عنوان «مستقل یار سایه اصلاح‌طلبان هستند.

وی در پاسخ به این سوال اگر حزب موتلفه و سایر اصولگرایان در تهران در خانه احزاب مرکزی حضور دارند چگونه تشکل‌های استانی می‌توانند رفتار متفاوتی پیش بگیرند، عنوان کرد: هر استان شرایط فرهنگی و سیاسی خاص خود را دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان با بیان این که ما سیاسیون فعال استان را می‌شناسیم ادامه داد: ما در مجموع ۱۳ تشکل سیاسی اصولگرا هستیم که ۹ یا ۱۰ تشکل در این انتخابات حضور داشتند و البته جلسه را ترک کردند و برخی هم که نیامدند مشغله داشتند.

وی با اشاره به مهلت یک ماهه برای معرفی کاندیدا‌های احزاب اصولگرای استان به خانه احزاب گفت: ما نماینده معرفی نمی‌کنیم، البته حزب موتلفه یا جبهه پیروان خط امام و رهبری در تهران می‌توانند در خانه احزاب مرکزی حضور داشته باشند، اما برنامه‌ها باید بنا به وضعیت استان‌ها بومی‌سازی شود.

الفت با رد تعیین شاخص‌هایی از قبیل: مدت زمان فعالیت برای شناسایی احزاب مستقل واقعی تصریح کرد: ما اساسا حزب سیاسی مستقل در همدان نداریم، چون با این ترفند نتیجه انتخابات یکدست اصلاح‌طلب می‌شود و تنها در ظاهر اسامی متفاوت دارند و این ناقض چندصدایی است که مدعی آن هستند.

وی بیان کرد: ما با دولت همکاری می‌کنیم و با اکثر فعالان سیاسی هم رفاقت داریم، اما معاون سیاسی استاندار بنا بود در مورد وضعیت مستقل‌ها حرف بزند و ذیل دو جریان اصلی تعریف شود که خلف وعده کرد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان همدان متذکر شد: آقای کمالی رئیس خانه احزاب ایران هم در جلسه انتخابات خانه احزاب استان با تحکم حرف زدند و گفتند «می‌خواهید بروید، بروید» و این عملا در تناقض با حرف‌هایشان مبنی بر سعی در جلب و جذب حمایت رقبا بود.

به گزارش فارس، امروز قرار بود انتخابات خانه احزاب همدان برگزار شود که اصولگرایان با اعتراض به اینکه ما در همدان تنها دو جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا را می‌شناسیم و قائل به وجود مستقل‌های سیاسی نیستیم، نسبت به حضور این تشکل در انتخابات اعتراض کردند.

با ترک جلسه انتخابات خانه احزاب استان همدان توسط اصولگرایان سرنوشت این خانه و ماهیت صنفی آن در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار