کد خبر: ۶۳۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸ 19 July 2015
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز از اجرایی‌ شدن مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد رودخانه‌های این استان خبر داد.
بهزاد پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به نشست مشترک وزیرنیرو، استاندار و مدیرعامل آب منطقه‌ای البرز، اظهار داشت: مسائل و مشکلات مربوط به استان البرز در این حوزه در جلسه مشترک پیگیری و اجرای مصوبات حضور سفر گذشته وزیر نیرو در استان مورد بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به موضوعات جدید مطرح شده در این جلسه، افزود: بحث تامین آب شرب بلندمدت استان البرز با توجه به افزایش جمعیت در افق سال 1420، طرح موضوع شد و مقرر شد  برنامه‌های آبی در این راستا  به صورت کارشناسی دنبال شود و در اختیار وزارت نیرو قرار گیرد.
مدیرعامل آب منطقه‌ای استان البرز با بیان اینکه مقرر شد مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مورد رودخانه‌ها در خصوص رودخانه های البرز نیز اجرایی شود، گفت: در این جلسه علاوه بر مشکلات آبی استان، مباحث مربوط به برق البرز نیز توسط وزیر نیرو، استاندار و نمایندگان مردم استان البرز در مجلس، مورد بررسی قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه تاکنون 606 میلی‌متر بارندگی در استان البرز داشته ایم، خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به بلندمدت 18 درصد کاهش داشته اما به نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد افزایش یافته است.
پارسا با اشاره به وضعیت حجم آب سد کرج و طالقان، اظهار داشت: حجم این سدها نسبت به سال گذشته بهتر است اما گرمای هوا سبب افزایش تبخیر این آب‌ها می‌شود.
وی تصریح کرد:  با توجه به اینکه مصرف آب در حوزه کشاورزی بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده، بر اساس مصوبه شورای حفاظت، اداره کل جهاد کشاورزی استان باید برنامه خود را برای آبیاری تحت فشار و صرفه‌جویی در مصرف آب اعلام کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با اشاره به اینکه برنامه کلی در این زمینه اعلام شده،گفت: این سازمان اکنون باید ریز برنامه‌های خود را برای صرفه‌جویی در مصرف اب امسال و سال آینده ارائه دهد.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا این امر باید توسط بخش کشاورزی استان دنبال شود و صرفه‌جویی بیشتری در مصرف آب داشته باشند تا مشکلات موجود در حوزه شرب و صنعت پوشش داده شده و سطح آب منابع زیرزمینی با توجه به افت شدیدآن در زمان کنونی، بهبود یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار