رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: استان توانایی تامین عمده گیاهان دارویی موردنیاز ایران و حتی جهان را دارد.
کد خبر: ۶۳۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶ 29 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بازدید از بزرگ‌ترین کارخانه تولیدکننده دارو‌های گیاهی فارس با اشاره به ظرفیت بالای گیاهان دارویی استان فارس به لحاظ تنوع و سطح زیر کشت گیاهان دارویی، گفت: فارس مزیت نسبی در خیلی از گیاهان دارویی و تامین عمده نیاز کارخانه داروی سازی درایران و جهان را دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰ قلم داروی گیاهی، ۴۰ قلم محصولات آرایشی بهداشتی گیاهی و ۱۵ قلم دمنوش از شرکت‌های مطرح در کشور است، افزود: ما به دنبال ایجاد ارزش‌افزوده بالاتر، اشتغال‌زایی و رقم زدن بازار بهتر برای تولیدکنندگان هستیم.

قاسمی تصریح کرد: هدف از ساماندهی بخش تولید، ایجاد نظم در تولید و ثبات بخشیدن به بازار، آمادگی هرگونه همکاری در قالب قرارداد، در تامین سفارش‌های شرکت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ادامه داد: به‌جای تولید محصولات پرآب بر، به دنبال تولید گیاهان دارویی کم آب بر با ارزش افزوده بالا هستیم.

حسین نیک نهاد معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان کرد: این کارخانه سومین کارخانه برتر کشور بوده، که محصولات خوبی در زمینهٔ درمانی، پیشگیری و علاوه بر آن فرآورده‌های مکمل مثل دمنوش‌ها درست می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دارو‌های گیاهی این کارخانه با مجوز وزارت بهداشت و طبق استاندارد تولید می‌شود، اضافه کرد: در فارس علاوه بر این کارخانه با تولید دارو‌های گیاهی و کارخانه شیراز سرم با تولید فرآورده تزریقی، کارخانه داروسازی finished Products دیگری که بتواند دارو را به‌صورت قرص، کپسول، شربت و قطره تهیه کند، نداریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: عصاره گیاهان دارویی تولیدشده در اقلیم چهارفصل فارس، در اکثر موارد مناسب تولید گیاهان دارویی است و در ستاد گیاهان دارویی، برای کاشت این گیاهان برنامه‌ریزی و ازنظر ارزش دارویی مدیریت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار