مرحله نهایی اولین استارت آپ مهارتی، با حضور 39 تیم در هفته ملی مهارت و به میزبانی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵ 31 July 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای فارس: برگزاری این رویداد که با حضور 199 تیم آغاز شده بود در مرحله نهایی با حضور130 نفر در قالب 39 تیم و در حضور یک تیم داوری قوی در شیراز برگزار شد و تیم های اول تا سوم مشخص شدند.

کوشکی، مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان فارس در این خصوص گفت: مسابقات استارت آپ به عنوان شیوه ای جدید برای ارزیابی ایده های گروهی به شمار می آید که این ایده ها می بایست ویژگی های عمده ای را همچون پرکردن یک خلا خاص در خوشه های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی؛ دارا بودن مزیت رقابتی در بازار، دارا بودن قیمت تمام شده پایین، ایجاد فرصت کارآفرینی و سرعت بالا در فاصله تولید تا عرضه را شامل شوند.

وی در ادامه افزود که این دوره از مسابقات بر اساس فراخوان اولیه در سطح شهرستان های استان با حضور 199 تیم ایده پرداز آغاز و در فرآیند های اولیه داوری که توسط مربیان ارشد و خبرگان مهارتی صورت پذیرفت در نهایت 39 تیم به مرحله نهایی راه یافتند.

کوشکی ادامه داد: مرحله نهایی این دوره از مسابقات روز دوم مردادماه در محل تالار حافظ اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس با حضور این 39 تیم و با قضاوت ترکیبی از هیئت داوران مشتمل بر خبرگان، اساتید دانشگاه، کارآفرینان،سرمایه گذاران برگزار شد که در نهایت با نظر هیئت داوران سه تیم به عنوان تیم های اول تا سوم معرفی شده و در جشن بزرگ خانواده آموزش فنی و حرفه ای استان فارس در پایان همان روز برگزار شد از آنان تجلیل شد.

بر پایه این گزارش، ایده های تولید پارچه منحصر به فرد از تلفیق پارچه با گل خشک و مواد تزئینی به سرپرستی الهام دبیری از شهرستان جهرم، تولید ماده شوینده با مواد طبیعی جهت شستوشوی دست تعمیر کاران به سرپرستی رضا پرچمی از شهرستان استهبان و تولید تابلو و مصنوعات تزئینی با تلفیق چرم، فرش، فرشینه و پارچه به سرپرستی مهروش عبدلی از شهرستان جهرم به ترتیب توانستند رتبه های اول تا سوم را بدست آورند.

لازم به ذکر است که برنامه ریزی و دبیری این دوره از رقابت ها را مهدی افخم، رئیس اداره آموزش و پژوهش فنی و حرفه ای فارس بر عهده داشت.

همچنین سعیده بصیری، رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شیراز و محمد کاظم شمس، مربی کار آفرینی آن مرکز نیز به عنوان رئیس و دبیر تشکل کار آفرینی مربیان استان فارس نیز نقش ویژه ای در برگزاری این رقابت ها بر عهده داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار