امام جمعه موقت قزوین:
امام جمعه موقت قزوین گفت: این موضوع هرچند برای ما تلخ است اما باید کسانی که موجب شدند به این شرایط برسیم و رئیس جمهور را به وضعیتی رساندند که باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد هم زیر سوال قرار گیرند.
کد خبر: ۶۳۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹ 04 August 2018

طرح سوال از رئیس جمهور هرچند دیر اما تلخ است

به گزارش تابناک قزوین،حجت الاسلام علی قابل در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی اظهار کرد: تقوای الهی موجب آزادگی انسان و رسیدن به سعادت می شود و جامعه را در مسیر درست هدایت می کند.

وی افزود: اگر تقوا را الگوی زندگی خود کنیم بسیاری از آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

قابل در ادامه خطبه های نماز جمعه با اشاره به ترفند جدید ترامپ در اعلام مذاکره بدون پیش شرط با ایران گفت: این پیشنهاد که ولوله ای در برخی دل باختگان به غرب ایجاد کرده یک شیطنت دوباره است که هیچ اعتمادی به آن نیست.

وی بیان کرد: انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود و مرور تعهدات استکبار در معاهده سعد آباد و برجام نشان می دهد نباید ساده لوح باشیم و دوباره وقتمان را تلف کنیم از سوی دیگر، آقایانی که برجام را به اتاق مراقبت های ویژه برده اند با چه امیدی می خواهند دوباره با استکبار گفتگو کنند.

وی اضافه کرد: با اعتراف رسانه های غربی در حدود ۵۸۰ روز حکومت ترامپ بیش از ۴۲۲۹ مورد دروغ گویی از رئیس جمهور آمریکا ثبت شده که به طور متوسط روزی هفت مورد دروغ گفته است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: در همین شرایط وزیر خارجه آمریکا شرط گذاشته که ایران باید در سیاست خارجی تجدید نظر کرده و در سیاست داخلی به توصیه آنها گوش کند.

قابل افزود: به گفته رهبری دشمنان سه هدف را در این پیشنهاد دنبال می کنند که در کوتاه مدت دنبال بر هم زدن امنیت و آرامش کشور هستند و ناآرامی در برخی مناطق و حمله در مرزها در همین مسیر است.

به گفته وی، در میان مدت اقتصاد و معیشت را نشانه گرفته اند تا مردم در تنگنا قرار گرفته و ناامید شوند و در بلند مدت نیز اصل نظام را هدف  گرفته اند تا از ارزشها دور شویم.

امام جمعه موقت قزوین خطاب به مسئولان اظهار کرد: امروز مردم مشکل معیشت، اقتصاد، اشتغال را دارند اما متاسفانه نمایندگان به جای اهمیت دادن به این مسائل دنبال ایجاد وزارت میراث فرهنگی هستند.

وی اضافه کرد: مشکل ما مگر نگهداری از چند آجر سه سانتی و ۵ سانتی است، این که نمایندگان به جای رسیدن به دغدغه مردم می خواهند سهم نمایندگان زن را در آینده بیشتر کنند جای تعجب دارد.

قابل اضافه کرد: در شرایطی که رئیس قوه قضائیه اعلام کرده با مفسدان برخورد می کند معلوم نیست چرا این دستگاه در برخورد با مفسدان اقتصادی و محتکران تعلل می کند؟

وی تصریح کرد: چرا با کسی که بازار ارز و سکه را بر هم ریخته و ۳۸ هزار سکه خریده برخورد نمی کنید؟ این قاطعیت چه زمانی می خواهد اجرا شود؟

امام جمعه موقت قزوین اضافه کرد: مردم در این شرایط از مسئولان می خواهند برای مشکلات راه حل ارائه کنند و برخورد با دزدان و مفسدان اقتصادی، محتکران و گرانفروشان از درخواستهای عمومی است.

وی اظهار کرد: استفاده از نیروهای جوان و با انگیزه در مسئولیتها، اتکا به توان داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی از دیگر درخواستهای مردم در وضعیت کنونی است.

قابل با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهور هم گفت: این موضوع هرچند برای ما تلخ است اما باید کسانی که موجب شدند به این شرایط برسیم و رئیس جمهور را به وضعیتی رساندند که باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد هم زیر سوال قرار گیرند.

وی اضافه کرد: آنقدر به رئیس جمهور اطلاعات غلط داده اند تا وضع به اینجا رسید و آقای رئیس جمهور که با قاطعیت اعلام کرد نمی گذارد دلار افزایش قیمت داشته باشد به جایی رسیده که دیگر قادر به کنترل قیمت ارز و سکه و سایر اقلام هم نیست.

امام جمعه موقت قزوین با بیان حدیثی بیان کرد: امام سجاد (ع) فرمودند از مشورت با احمق پرهیز کنید تا آسیب نبینید و امروز رئیس جمهور به مشاورانی دلسوز و عالم و منصف نیاز دارد تا درست تصمیم بگیرد.

وی در خصوص شهادت ایت الله حائری شیرازی موسس حوزه علمیه قم، کاشف الغطاء، شیخ فضل الله نوری هم مطالبی بیان کرد.    

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار