کد خبر: ۶۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 20 July 2015

رئیس حوزه هنری استان آذربایجان شرقی از گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار در موضوع حضرت علی (ع) در حوزه هنری این استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار ما ، حسن میلانی با اعلام این خبر گفت: گردهمایی فوق در موضوع مدیحه سرایی برای امام اول شیعیان و جایگاه آن در ادبیات عاشیقلار برگزار می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: گردهمایی پژوهشی شعر و موسیقی ادبیات عاشیقلار روز سه شنبه 30 تیرماه سال جاری راس ساعت 19 در محل سینما 29 بهمن تبریز و با حضور اساتید موسیقی عاشیقی برگزار می شود.

 

میلانی با تاکید بر اینکه حضور برای عموم و خانوداه ها در این برنامه آزاد است، گفت: در این برنامه از عاشیق فرید جهانی، از عاشیق های پیشکوت تبریز تجلیل به عمل می آید. 

وی همچنین هدف از برگزاری این گردهمایی را با حضور هنرمندان رشته موسیقی عاشیقی معرفی هر چه بهتر این هنر به مردم به ویژه در موضوعات دینی و ارزشی عنوان کرد و گفت: زیربنای موسیقی عاشیقی مبتنی بر غیرت دینی است و هر جا که این موسیقی باشد غیرت دینی و حدود الهی حفظ می شود.

 

میلانی اضافه نمود: مضمون اشعار ادبیات عاشیقی، حقیقت و شریعت بوده و مضامینی مانند مدح خدا، پیامبر و ائمه و همچنین پند و نصیحت و اندرز این نوع از ادبیات را در بر دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :