کد خبر: ۶۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱ 20 July 2015

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی به همت انجمن هنرهای نمایشی تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار می شود. 

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز  و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی، علی محرمی اظهار داشت: جشنواره های تئاتر استانی در راستای سیاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف ارتقای سطح کیفی آثار و ارتباط موثر با تماشاگران آثار نمایشی برگزار می­شود.

 

وی افزود: این جشنواره همچنین در راستاي سياست‌هاي كلان فرهنگي هنري، به منظور كشف استعدادهاي خلاق در سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» و ايجاد بستري مناسب برای رشد، هدايت و حمايت از گروه‌هاي تئاتري، با زمينه‌ سازي براي جذب بيشتر مخاطب و اشاعة هنر نمايش و آگاهي افراد جامعه با زبان شيوا و بليغ نمايش به عنوان شاخص‌ترين زبان عواطف، احساسات و انديشه‌ها و نیز به منظور رشد و شكوفايي اين هنر ماندگار،برگزار می شود و گزینش اثر برجسته برای اجرا در جشنواره منطقه‌ای از دیگر اهداف برپایی جشنواره یاد شده است.

 

محرمی گفت: جشنواره تئاتر استانی برآیند فعالیت های گروه های نمایش استان در طول یک سال بوده و زمینه تبادل تجارب هنری فعالان این عرصه را فراهم می‌آورد.

 

وی گستره‌ برگزاری این جشنواره را استانی عنوان کرد و گفت: گروه های یادشده از ۹ الی ۱۲ شهریورماه  به اجرای آثار خود خواهند پرداخت.

 

براساس این گزارش متون ارائه شده باید برگرفته از ادبيات ملی، فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی مذهبي باشند و متون اقتباسی ایرانی شده نیز می توانند در جشنواره ارائه شوند.

 

همچنین شرکت کنندگان در انتخاب موضوع آزادند و موضوعات حجاب و عفاف،‌ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی و نيز مضامين اجتماعي، فرهنگي و انساني از اولويت برخوردار خواهند بود.

 

آن دسته از گروه‌های تئاتر استان می توانند در این جشنواره شرکت کنند كه در فاصله زمانی شهریور ماه ۱۳۹۳ تا ۲ هفته قبل از برگزاري جشنواره، آثار خود را حداقل ۵ الی ۱۵ شب به اجراي عمومي گذاشته باشند.

 

جشنواره‌ یاد شده توسط انجمن هنرهای نمایشی تبریز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می‌گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :