مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی:
برای توسعه گردشگری نیازمند ارتقا سطح رفاه و معیشتی مردم هستیم، تصریح کرد: میهمان نوازی مردم آذربایجان ‌شرقی، یک برند و نشانه برای گردشگران داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۶۳۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 20 July 2015

فرزین حق پرست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ابلاغ تاسیس خانه مسافر در برخی شهرها در حال انجام است و با آموزش و پرورش نیز مکاتبه های لازم صورت گرفته تا سطح پوشش و کیفیت خدمات را افزایش دهد. 

وی ادامه داد: ابلاغ تاسیس خانه مسافر در برخی شهرها در حال انجام است تا این خانه ها ساماندهی شوند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: کیفی ‌سازی هتل‌های تبریز از سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و تعمیرات و استانداردسازی انجام شده است.

 

حق پرست با بیان اینکه در کل کشور خدمات ارائه شده در حوزه گردشگری با سطح جهانی و استانداردهای مطلوب فاصله دارد، تاکید کرد: با استانداردسازی هتل های تبریز، سطح اشغال در این هتل ها امسال به 88 درصد رسیده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای توسعه گردشگری نیازمند ارتقا سطح رفاه و معیشتی مردم هستیم، تصریح کرد: میهمان نوازی مردم آذربایجان ‌شرقی، یک برند و نشانه برای گردشگران داخلی و خارجی است.

 

وی بر ضرورت توسعه فعالیت‌های خیریه فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: حضور خیران فرهنگی برای حراست از آثار تاریخی و فرهنگی همانند مدرسه‌ سازی دارای اهمیت است.

 

حق پرست افزود: در حال حاضر با حضور یک خیر فرهنگی، خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب در حال بازسازی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان ‌شرقی همچنین از بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری 236 مورد بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی صورت گرفته که به 23 مورد تذکر و به 10 مورد اخطار کتبی داده شده و در برخی موارد لغو مجوز دفاتر خدماتی صورت گرفته است.

 

وی تاکید کرد: با ارزیابی که وزارت کشور در ایام نوروز بین استان های کشور انجام داد، آذربایجان شرقی بعد از خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در زمینه ارائه خدمات سفر کسب کرد.

 

حق پرست در پایان بر ضرورت بازرسی‌های مردمی، نظارت و انعکاس مشکلات به کمیته رسیدگی تاکید کرد و ابراز داشت: مسافران برای ارائه شکایت های خود می توانند با سامانه ملی 09629 تماس بگیرند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :