کد خبر: ۶۳۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵ 20 July 2015

اولین همایش توسعه پایدار فضای سبز شهری تحت عنوان « فضای سبز شهری؛ دیروز، امروز، فردا» یازدهم و دوازدهم شهریورماه سال جاری در دانشگاه تبریز برگزار می شود.

 

به گزارش خبرنگار و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، منصور مطلوبی، دبیر علمی همایش توسعه پایدار فضای سبز شهری گفت: این همایش به منظور نیل به اهداف سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر اساس منویات مقام معظم رهبری در مقوله محیط زیست شهری  با محوریت بهینه سازی مصرف آب و همچنین ارتباط فضای سبز با سلامت جامعه، مشارکت شهروندان، روشهای نوین نگهداری فضای سبز و ... برگزار خواهد شد.

 

به گفته وی، توجه بیشتر به مقوله آب و خاک بعنوان عنصر ضروری محیط زیست شهری و زیست کره و توجه به شادابی، ایمنی، سلامت جامعه و زیبایی های حاصل خلاقیت و توسعه پایدار شهری از دیگر اهداف اصلی این همایش است.

 

عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز، مدیریت تنشهای محیطی (شامل تنش خشکی، سرما، شوری، فقر غذایی، عناصر سنگین و ....)، آلاینده ها، سلامت جامعه و فضای سبز شهری، ضرورت بهینه سازی مصرف آب در فضای سبز شهری، گیاهان، کودکان و هوای پاک، روشهای نوین مدیریت و نگهداری فضای سبز، استانداردهای فضای سبز، معماری منظر و طراحی فضاهای ویژه، نقش تحقیق و پژوهش در توسعه فضای سبز پایدار، جایگاه فضای سبز در توسعه شهری، قوانین فرادستی حمایت از فضای سبز (اراضی و آب) و مدیریت مشارکتی شهروندان در فضای سبز را از جمله محورهای این همایش اعلام کرد.

 

دانشگاه تبریز این همایش را با همکاری سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز برگزار می کند  و مهلت ارسال مقاله به همایش 31 تیرماه سال جاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :