امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم پاسخگویی مناسب کارمندان به مردم، گفت: صبر، شرح صدر و داشتن تخصص از نیازهای ضروری یک کارمند خوب در هر اداره‌ای است.
کد خبر: ۶۴۷۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶ 27 August 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت و روز کارمند، گفت: کارمندان عزیز باید بدانند که فرصت خدمت به مردم که از برترین عبادات است در اختیار آن‌ها گذاشته‌شده است که می‌توانند با انجام‌وظیفه، رضایت حق و بهشت ابدی را کسب کنند و خدای‌نکرده در صورت کم‌کاری و اخلال در رفع حوائج مردم عقوبت دنیا و آخرت را برای خود به ارمغان آورند.

وی خطاب به کارمندان افزود: وقتی مردم برای انجام کاری به شما مراجعه می‌کنند اهل انصاف باشید و خودتان را جای مردم قرار دهید و درراه خدمت به مردم نیت عبادت و قصد قربت نمایید. در روایات اهل‌بیت آمده که کفاره برخی گناهان بزرگ، گره‌گشایی از کار گرفتاران و اغاثه دردمندان است.

امام‌جمعه اردکان تصریح کرد: کارمندان عزیز باید اهل صبر و تحمل، حق مدار، خوش‌برخورد و خوش‌اخلاق، اهل وفای به عهد و نظم در کار باشند و وجدان کاری داشته باشند. روز کارمند، روز مبارکی است برای کارمندان عزیزی که تمام هم‌وغم آن‌ها خدمت به مردم باشد.

وی افزود: در کنار این خصایص اخلاقی، کارمندان عزیز باید در کارشان تخصص داشته باشند. ما روایات بسیاری داریم که اگر کسی مسئولیتی را بر عهده بگیرد و تخصصی در این زمینه نداشته باشد، خائن است. اگر از عهده این کار برنمی‌آید و تخصص ندارد و نمی‌تواند به مراجعات مردم جواب دهد صحنه را ترک کند و مسئولیت را تحویل دیگری دهد و در بخش دیگری مشغول به خدمت شود.

شاکر در پایان اظهار داشت: متأسفانه گاهی مواردی مشاهده می‌شود که مردم گله‌دارند و می‌گویند که برخورد خوبی با آن‌ها نمی‌شود. این‌ها مردم را از ادارات، نظام و انقلاب دل‌زده می‌کند و باعث بدگویی نسبت به مسئولین و بزرگان کشور می‌شود و حتی ممکن است در تدین و باورهای اعتقادی مردم اثرگذار باشد. البته گاهی مردم هم توقعاتی دارند که کارمندان برای انجام آن‌ها اجازه ندارند و منع قانونی وجود دارد که می‌توان با برخورد خوب و نرم‌خویی جواب مراجعه‌کنندگان را داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار