سرعت‌گیرهای غیراستاندارد موجب نارضایتی مردم و آسیب رسانی به خودروها شده که انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر استاندارد سازی شوند.
کد خبر: ۶۴۸۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴ 27 August 2018

یکی از اصلی‌ترین اقدامات در کنترل سرعت خودروها و کاهش تصادفات، ایجاد سرعت‌گیرهایی است که در خیابان‌ها ایجاد می شود که متاسفانه غیراستاندارد بودن برخی از آنها باعث بروز آسیب‌های جدی به خودروها و نارضایتی شهروندان بندرماهشهری شده‌ است.

یک شهروند ماهشهری در این رابطه می‌گوید: متاسفانه دست‌اندازهای غیراستاندارد به دلیل فقدان رنگ‌آمیزی و علائم هشدار دهنده مناسب، موجب آسیب‌رسانی به خودروها می‌شود.

شهروند دیگری نیز از عرض کم و ارتفاع زیاد سرعت‌گیرها گلایه می‌کند و می‌افزاید: عرض کم و ارتفاع زیاد، این سرعت‌گیرها را بیشتر به تپه‌ شبیه کرده‌ تا سرعت‌کاه.

علی عساکره اظهار می‌کند: نمونه بارز یک سرعت‌گیر غیراستاندارد، سرعتگیر بلوار دانشگاه می‌باشد که به سبب عرض کم و ارتفاع زیاد، فشار ناگهانی به خودرو وارد کرده و موجب آسیب به سیستم جلوبندی خودرو وی شده است.

 مجاهد نظارات شهردار بندرماهشهر در این رابطه با اشاره به ضرورت استانداردسازی سرعت‌گیرهای شهری، اظهار کرد: متأسفانه سرعت‌گیرهایی که در گذشته نصب می‌شد، استانداردهای مطلوب را نداشت و این امر موجب نارضایتی شهروندان می‌شد.

شهردار بندرماهشهر گفت: هدف از احداث سرعت‌گیر می‌بایست کاهش سرعت وسائل نقلیه در عرض خیابان‌ها باشد و این سرعت‌گیرها با علائم مشخص همچون تابلو، روشنایی، تغیر رنگ و خط‌کشی کاملا نمایان باشد.

نظارات در ادامه گفت: به این منظور شهرداری برای برطرف کردن این مشکل، اقدام به خرید سرعت‌گیرهایی استاندارد و قرار دادن ضابطه‌ای مشخص شامل طول، عرض و ارتفاع مناسب کرده‌ و از این پس از این سرعت‌گیرها استفاده خواهد شد.

شهردار بندرماهشهر با اشاره به سرعت‌گیرهای غیراستاندارد که در گذشته احداث شده بود، گفت: این سرعت‌گیرها ضمن ترمیم و ایجاد تغیراتی در آن اصلاح می‌شود و درصدد برطرف کردن ایرادات آن‌‌ هستیم.

از مسؤولان مربوطه انتظار می‌رود هرچه زودتر نسبت به اصلاح سرعتگیرهای غیر استاندارد در سطح شهر بندر ماهشهر اقدام شود تا خودروهای شهروندان بیش از پیش دچار آسیب نشود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار