رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از فرسودگی آمبولانس‌های نهاوند خبر داد و گفت: رفع این مشکل نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه است.
کد خبر: ۶۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲ 22 July 2015

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند از فرسودگی آمبولانس‌های نهاوند خبر داد و گفت: رفع این مشکل نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه است.

به گزارش فارس؛نخستین همایش پدافند غیر عامل استان همدان در نهاوند برگزار شد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند در این همایش، پدافند غیر عامل را نوعی دفاع غیرنظامی دانست که به مجموع اقداماتی اطلاق می‌شود که بکارگیری جنگ‌افزار در آن نیاز نیست و با اجرای آن می‌توان از بروز خسارت مالی و جانی به افراد و تأسیسات نظامی و غیرنظامی جلوگیری کرد.

جلال‌الدین امیری با اشاره به اینکه در پدافند غیر عامل باید از حداقل امکانات بیشترین بهره‌ را برد، از اهداف مهم برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل را شناسایی توان و ظرفیت شهرستان نهاوند دانست تا بتوان در مواقع لزوم آن را به کار گرفت.

وی آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در مواجهه با بحران‌ها را از دلایل تشکیل این کارگاه آموزشی دانست و گفت: متأسفانه ناوگان حمل و نقل از جمله آمبولانس‌ها در نهاوند فرسوده هستند که رفع این مشکل نیازمند توجه بیشتر مسئولان مربوطه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند افزود: علاوه بر خدمات‌رسانی به بیش از 200 هزار نفر از جمعیت نهاوند، به بیماران و مجروحین استان‌های همجوار نیز به دلیل محل عبور این استان‌ها از نهاوند خدمات‌ لازم ارائه می‌شود.

وی از فعالیت بیش از 78 خانه بهداشت و 17 مرکز درمانی و بهداشتی در روستاها و شهرهای اقماری آن خبر داد و گفت: در این شهرستان دو بیمارستان با 176 تخت فعال است.

حبیب معصومی، رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی همدان نیز گفت: اجرای سیستم فرماندهی عملیات، اجرای برنامه‌های تاسیساتی و عمرانی شامل مقاوم‌سازی و بهسازی، سطح‌بندی مراکز درمانی و تعیین سهم هر بخش در ارائه خدمات، تأمین شرایط نگهداری از اقلام دارویی ذخیره شده برای شرایط بحران، تدارک ملزومات خوداتکای مراکز از قبیل آب، انرژی و غذا، تشکیل تیم تخصصی ارزیابی از حوادث غیر مترقبه از برنامه‌های حوزه بهداشت برای اجرای مناسب پدافند غیر عامل است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار