همزمان با ششمین روز بزرگداشت هفته دولت نیروگاه خورشیدی 3.5 مگاواتی دهستان دهشیر شهرستان تفت با حضور محمود زمانی قمی استاندار یزد، فرماندار و تعدادی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۶۴۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ 01 September 2018

نیروگاه خورشیدی دهشیر در زمینی به مساحت هفت هکتار با چهار میلیون یورو سرمایه گذاری و با همکاری یک شرکت ایرانی و یک شرکت آلمانی ساخته و راه اندازی شد.
هم اکنون 33.5 مگاوات انرژی خورشیدی در استان یزد در حال بهره برداری است که این رقم تا پایان سال به 70 مگاوات می رسد.
به گزارش ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت ، زمانی قمی در آیین بهره برداری از این نیروگاه بیان کرد: در هفته بزرگداشت دولت قرار داریم و حادثه تلخ هشتم شهریور سال 1360 منجر به شهادت 2 انسان بزرگ و ارزنده شهیدان رجایی و باهنر شد که دل در گرو اعتلا و سربلندی ایران اسلامی داشتند.
وی افزود: این واقعه از 2 جنبه مهم برخوردار است، یکی اینکه افرادی خداجو و ایثارگر در آتش خشم می سوزند تا ایرانی امن و آرام ماندگار شود و از سوی دیگر جریان مقابل و منفور یعنی تروریسم است که به بدترین شکل انسان ها را مورد حمله قرار می دهد و توجه به این 2 بعد برآیندهای ارزشمندی برای ایران امروز به همراه دارد.
زمانی قمی اظهار داشت: نیروگاه خورشیدی دهشیر با مدیریت جوانان و رویکردی دانش بنیان توسط بخش خصوصی تحقق یافت و اثرات مثبتی را در حوزه اقتصادی و تولید انرژی به همراه دارد.
وی خاطرنشان کرد: ضروری است این نیروگاه و موارد مشابه آن توسعه داده شود زیرا استان یزد بهشت انرژی خورشیدی است و بسیاری از سرمایه گذاران خارجی و سفرا در این زمینه مذاکراتی داشته اند از جمله سفیر اتریش که در سفر به یزد نسبت به سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در این حوزه ابراز تمایل کرد.
زمانی قمی گفت: امروزه در دنیا بهره مندی از انرژی پاک جایگاه مورد توجهی دارد و بسیار توصیه هم می شود که این نعمت در ایران و بسیاری از استان ها از جمله یزد فراوان و نیازمند برنامه ریزی کارآمد است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار